Genio Magic Wash T10: en oppreist støvsuger som kan kjøre i opptil 50 minutter på én lading

Genio Magic Wash T10Genio Magic Wash T10

Hallo til alle lesere av nettstedet! Denne anmeldelsen vil fokusere på den nye trådløse støvsugeren Genio Magic Wash T10. Genio spesialiserer seg på rengjøringsapparater til husholdningen. Jeg har også anmeldt Genio robotstøvsugere, både vindusvaskere og vanlige trådløse støvsugere fra dette merket. Den første i rekken, en stående støvsuger for oppvask, kan skryte av konkurransedyktige funksjoner og en rimelig pris på rundt 400 dollar. Det er viktig å teste hvor godt Genio Magic Wash T10 yter i sin primære rolle. Basert på resultatene av testingen min, vil jeg dele min mening om hva jeg likte, hva jeg ikke likte, og om denne trådløse støvsugeren er verdt å kjøpe i 2022. Så la oss komme i gang!

Utstyr

Støvsugeren kom i en merkevareeske av pappeske som denne:

Genio Magic Wash T10 og eskeGenio Magic Wash T10 og eske

I tillegg til hovedenheten inneholder leveringssettet:

1. Stasjon for lading og selvrensing.
  2. Bruksanvisning.
  3. Avtakbart håndtak.
  4. Ren vanntank.
  5. Strømadapter.
  6. En børste og en toalettbørste for rengjøring av en støvsuger.
  7. Og også en unbrakonøkkel for å fjerne håndtaket.
Genio Magic Wash T10-pakkens innholdGenio Magic Wash T10-pakkens innhold

Utstyr

Settet er minimalt. Dessverre er det ikke inkludert noe ekstra tilbehør.

Utseende

La oss nå ta en titt på utsiden av Genio Magic Wash T10. Først monterer vi håndtaket og vanntanken.

Jeg skal vise deg i detalj hvordan hver komponent fungerer. La oss starte med håndtaket. Det har tre mekaniske kontrollknapper: av/på, effektnivå og vannstrømkontroll. Det er viktig å merke seg at Genio Magic Wash T10 har to moduser: ECO og Maximum.

Kontrollknapper på håndtaketKontrollknapper på håndtaket

Kontrollknapper på håndtaket

En rentvannstank med et forseglet lokk er plassert under håndtaket. Det er ikke noe ekstra filter inne i tanken. Reservoaret rommer opptil 860 ml rent vann. Interessant nok er det en lysindikator plassert under tanken; fargen endres avhengig av driftsmodus.

Ren vanntankRen vanntank

Ren vanntank

Skittenvannstanken på 550 ml er utstyrt med et HEPA-filter med netting og et sensorsystem for å overvåke skittenvannsnivået i tanken. I stedet for en standard flottørbryter, som i mange andre våt-/tørrstøvsugere, overvåkes nivået av sensorer.

SkittenvannstankSkittenvannstank

Skittenvannstank

Et informativt display er plassert mellom tankene, og viser batterinivå, rengjøringstid, valgt modus og servicemeldinger. Under displayet er det en knapp for å aktivere selvrensingsmodus når støvsugeren er i dokkingstasjonen.

UtstillingUtstilling

Utstilling

Rengjøringsmodulen består av en myk rulle beskyttet av et gjennomsiktig, avtakbart deksel. Rullen er laget av myke børster med elastiske fibre inni. Bak rullen er det en væskesamlende nal og en sugeport som samler opp skittent vann i en spesiell beholder.

RengjøringsmodulRengjøringsmodul

Rengjøringsmodul

Det er alt støvsugerens design har å by på. Det er også verdt å merke seg at Genio Magic Wash T10 har et ikke-avtakbart batteri og støtter vertikal parkering utenfor dokkingstasjonen.

Stasjonen kan brukes til å oppbevare tilbehør og reservedeler, lade støvsugeren og aktivere selvrensingsfunksjonen, som vil bli demonstrert under testene.

Lade- og selvrensende stasjonLade- og selvrensende stasjon

Lade- og selvrensende stasjon

Alt i alt er designet til Genio Magic Wash T10 ganske standard. Byggekvaliteten er over gjennomsnittet. La oss gå videre!

Tekniske spesifikasjoner

De viktigste egenskapene til Genio Magic Wash T10, som oppgitt av produsenten:

• Batteri: Li-ion, 4600 mAh.
  • Strømforbruk: 180 W.
  • Sugekraft: opptil 13000 Pa.
  • Arbeidstid: opptil 50 min.
  • Renvannstank: 860 ml.
  • Skittenvannstank: 550 ml.
  • Støynivå: 80–82 dB.
  • Vekt: 3,8 kg.

Blant funksjonene er det verdt å merke seg batteriet med høy kapasitet og den svært lange batterilevetiden. Støynivået ble personlig testet med en spesiell lydmåler. I begge modusene økes støynivået, og varierer fra 80–82 dB.

StøynivåStøynivå

Støynivå

Testing

Og til slutt, la oss gå videre til testene. Jeg anbefaler å se en detaljert videoanmeldelse av Genio Magic Wash T10 med alle testene:

Sugekraft

La oss først teste sugekraften til Genio Magic Wash T10. Dette er mulig, siden støvsugeren kun er beregnet for tørrrengjøring. Enheten var i stand til å suge opp rusk selv fra en åpning på 10 mm. Denne modellens sugekraft er virkelig kraftig.

Sugekraften til Genio Magic Wash T10Sugekraften til Genio Magic Wash T10

Sugekraft

Rens av laminatgulv

Rengjøringsytelsen på laminatgulv er utmerket. Genio Magic Wash T10 kan plukke opp et bredt spekter av rusk, til og med grundig rengjøring langs gulvlister og i hjørner. Den bestod denne testen med glans!

Rens av laminatgulvRens av laminatgulv

Rens av laminatgulv

Tepperens

Denne maskinen kan håndtere tepperens, selv om den ikke er spesielt designet for tepper på grunn av mangelen på en egen børste. I det minste trenger du ikke å slå på den tvungen lufttilførselen til valsen, slik at du kan rense teppene dine tørt.

TepperensTepperens

Tepperens

Tørking av smuss

Når det gjelder å fjerne lett inntørket smuss fra harde gulv, er Genio Magic Wash T10 klar for jobben. Det er bare én ulempe: den rengjør ikke det smale området helt opp til gulvlisten, slik som de fleste andre oppreiste støvsugere.

Tørking av smussTørking av smuss

Tørking av smuss

Fjerning av vanskelige flekker

Den neste testen gikk ut på å fjerne inntørkede kaffe- og sausflekker. Genio Magic Wash T10 slet med å fjerne flekkene. Det tok nesten 10 minutter. Husk imidlertid at gulvet ble vasket med rent vann. Hvis du hadde tilsatt et ikke-skummende rengjøringsmiddel i tanken, tror jeg støvsugeren ville ha fullført oppgaven raskere.

Fjerning av vanskelige flekkerFjerning av vanskelige flekker

Fjerning av vanskelige flekker

Innsamling av væsker

Jeg vil også demonstrere hvordan Genio Magic Wash T10 håndterer væsker og blandinger fra gulvet, ved å bruke melk og min favorittdeig laget med rått egg og mel som eksempler. Den tåler oppgaven.

Innsamling av væskerInnsamling av væsker

Innsamling av væsker

Selvrensende kvalitet

Etter alle testene ble selvrensingsytelsen til denne trådløse støvsugeren testet. Gitt dens forsømte starttilstand, var selvrensingsytelsen i den første testen ikke særlig god. Valsen var ren, men noen eggeskall og litt smuss ble igjen bak valsen.

SelvrensendeSelvrensende

Selvrensende

Men under normale husholdningsforhold, når støvsugeren ikke blir for skitten, er selvrensingsytelsen god. Rullen og sugekanalen skylles enkelt med vann. Bare tøm det skitne vannet fra tanken, og fjern og tørk rullen om nødvendig.

La oss oppsummere

Genio Magic Wash T10 har blitt grundig anmeldt og testet. Jeg vil dele tankene mine om støvsugeren etter å ha prøvd den ut. Jeg likte følgende:

1. God gulvrengjøring og avfallsinnsamling.
  2. Kan brukes til renseri og tepperens.
  3. Høy sugekraft.
  4. Tilgjengelighet av selvrensende funksjon.
  5. Lang batterilevetid.
  6. Ergonomisk design.
  7. Parkering er tilgjengelig utenfor stasjonen.
  8. Støvsugeren er lett sammenlignet med lignende produkter.
  9. Tilgjengelighet av garanti og servicestøtte.

Når det gjelder ulempene, er det ganske mange kommentarer om støvsugeren, nemlig:

1. Den vasker ikke langs gulvlisten.
  2. Økt støynivå under drift.
  3. Det finnes ingen erstatningsbørste for rengjøring av tepper.

Det er også verdt å merke seg at Genio Magic Wash T10 har et ikke-uttakbart batteri, men gitt den lange driftstiden er ikke dette noe problem. Tross alt kan du rengjøre hele huset på én lading. 50 minutter burde være nok.

Alt i alt likte jeg denne våt-/tørrstøvsugeren og anbefaler den absolutt. Den er helt klart på nivå med de fleste lignende produkter på markedet og kan konkurrere med dem takket være det langvarige batteriet og den utmerkede ytelsen for våt- og tørrrengjøring.

Med det sagt vil jeg avslutte denne anmeldelsen. Hvis du har noen spørsmål, kan du stille dem i kommentarfeltet. God shopping. Ha det bra!

3 kommentarer

• Natalia

Hallo! Takk for anmeldelsen! Kan du avklare ett punkt: er det mulig å utføre tørr- og våtrengjøring samtidig? I stedet for å støvsuge først og deretter gå over området med rennende vann, foretrekker jeg å bare støvsuge og deretter støvsuge umiddelbart (for eksempel kattehår, små rusk og støv) fra linoleums-/laminatgulv med våtrengjøringsmodus?
    Jeg vil virkelig bli kvitt det konstante dobbeltarbeidet – renseri og mopping – ved å kombinere det med én omgang, samtidig som jeg samler opp rusk og våtrengjør. Er denne støvsugeren virkelig i stand til å gjøre dette?
    Takk på forhånd for svaret ditt!

• Admin

Jeg tror det er mulig, men for høykvalitets renseri er det bedre å bruke en dedikert oppreist støvsuger. Disse er mindre effektive og er mer egnet for gulvrengjøring. Men hvis du trenger å samle noe på et teppe, for eksempel, eller rett og slett ikke vil at rullen skal bli våt, kan du bruke den utelukkende til renseri.

• Larisa

Kan du fortelle meg hvor lang levetid batteriet oppgis å ha før det byttes ut?
    Og også den estimerte kostnaden for å bytte batteri hvis slik informasjon er tilgjengelig.

Legg til en kommentar

E-postadressen din vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket *