Dreame T30: En kraftfuld, opretstående støvsuger med et komplet sæt tilbehør

Drømme T30Drømme T30

Dreame T30 støvsugeren, der koster cirka €250-310 (eller $300-380 med valutakursen på tidspunktet for skrivningen), har en kraftfuld motor, der leverer op til 190 watt sugekraft. Den leveres også med et komplet sæt tilbehør og en smart automatisk tilstand, der automatisk justerer sugekraften baseret på mængden af ​​snavs på gulvet og typen af ​​gulv. Nedenfor vil jeg grundigt teste Dreame T30, diskutere dens fordele og ulemper og derefter dele min mening om, hvorvidt den er værd at købe. Lad os komme i gang!

Udstyr

Støvsugeren ankom i denne mærkevareæske:

Dreame T30 BoxDreame T30 Box

Boks

Pakken indeholder:

1. Hovedblok.
  2. Forlængerrør.
  3. Grundlæggende gulvdyse.
  4. Vægholder med fastgørelseselementer.
  5. Strømadapter.
  6. Et tilbehør med en motoriseret børste til rengøring af polstrede møbler og madrasser.
  7. Bøjelig stik.
  8. Forbindelse med fleksibel slange.
  9. Bløde børstehår.
  10. Fugedyse.
  11. Fastgørelse med glidende børster.
  12. Betjeningsvejledning.
Dreame T30: UdstyrDreame T30: Udstyr

Udstyr

Sættet er godt, det har alt nødvendigt tilbehør til en komplet rengøring.

Udseende

Lad os nu se på Dreame T30's design. Lad os starte med hovedenheden. Støvsugeren tændes og slukkes ved at trykke på en aftrækker. I enden er der et informativt display og to mekaniske knapper: en til at skifte driftstilstand og en til at låse tænd/sluk-knappen. Støvsugeren tilbyder automatisk, Eco, standard og Turbo-tilstand. Betjeningen er praktisk og kan udføres med én hånd. I automatisk tilstand justerer Dreame T30 automatisk sugekraften afhængigt af gulvtypen og hvor snavset det er.

Dreame T30: HovedenhedDreame T30: Hovedenhed

Hovedenhed og display

Batteriet er aftageligt, hvilket er en god funktion. Den har en statusindikatorlampe. Håndtaget har en strømforsyningsport. Støvsugeren oplades også på et vægbeslag, hvilket også er meget praktisk.

Dreame T30: batteriDreame T30: batteri

Batteri

Støvbeholderen kan tages helt af hovedenheden. Et HEPA-forfilter er installeret i selve hovedenheden. Selve støvbeholderen tømmes nemt med et tryk på en knap. Snavs falder ud gennem bunden. Beholderen indeholder et filtreringssystem bestående af et stoffilter, en cyklon og et net. Derudover er et ekstra svampefilter synligt i udstødningsventilerne. I alt er der mindst et 5-trins filtreringssystem, hvilket er et stort plus!

Dreame T30: FiltreringssystemDreame T30: Filtreringssystem

Filtreringssystem

Lad os se på hovedmundstykket til gulvet. Det er det samme som Dreame V12 Pro, som vi testede tidligere. Toppen er af klar plastik, så du visuelt kan vurdere rullens tilstand. Børsten har korte, stive børstehår. Dette design har vist sig effektivt til rengøring af tæpper. Der er placeret et forholdsvis stort sugehul bag rullen. Rullelåsen er placeret på siden og kan nemt fjernes manuelt. Der kræves ikke yderligere værktøj, hvilket er et plus. En anden interessant designfunktion er kammen bag børsten. Den hjælper med at udrede hår og pels fra rullen, når den roterer.

Dreame T30: HovedbørsteDreame T30: Hovedbørste

Hovedbørste

Lad os se nærmere på det ekstra tilbehør. En mini-turbobørste medfølger til rengøring af polstring. Den fjerner effektivt støv fra sofaer og madrasser. Fugemundstykket er udstyret med LED-lys, der muliggør en mere grundig rengøring i svagt oplyste områder. Tilbehøret inkluderer en udtrækkelig børste og en standard blød børste.

Dreame T30: Ekstra tilbehørDreame T30: Ekstra tilbehør

Yderligere vedhæftede filer

Vægbeslaget er også værd at overveje. Det giver dig mulighed for at oplade støvsugeren uden at skulle tilslutte den direkte til opladeren, hvilket er meget praktisk. Det giver dig også mulighed for at opbevare det medfølgende tilbehør.

Dreame T30: vægholderDreame T30: vægholder

Vægholder

Og det er ikke alt. Der er et dæksel på toppen, som kan fjernes for at installere et ekstra opladningsmodul til et ekstra batteri. Det sælges separat. Dette giver dig mulighed for at oplade to batterier samtidigt, hvilket forlænger Dreame T30's driftstid. Perfekt til rengøring af store områder.

Alt tilbehør er udstyret med mekaniske låse. Montering af støvsugeren er hurtig og nem.

Der er kun to designproblemer: Der er ingen baggrundsbelysning i hovedmundstykket, og der er ingen lodret parkeringsfunktion uden for holderen. Men samlet set er byggekvaliteten og designet fremragende. Støvsugeren er praktisk, stilfuld, og dens udseende matcher dens prisklasse. Sammenlignet med den samme Dreame V12 ProDenne model har et aftageligt batteri og en aftagelig støvopsamler, hvilket øger brugervenligheden betydeligt.

Tekniske specifikationer

De vigtigste egenskaber ved Dreame T30, som angivet af producenten, vises på skærmen:

• Strømforbrug 550 W.
  • Sugekraft op til 190 aW.
  • Li-ion-batteri på 2900 mAh.
  • Støvopsamler 600 ml.
  • Driftstid op til 90 min.
  • Støjniveau 72,5-83 dB.
  • Vægt når den er fuldt samlet: 2,66 kg.

Jeg testede personligt støjniveauet og fandt det til at ligge mellem 72,5 og 83 dB, afhængigt af det valgte effektniveau. I betragtning af den høje effekt er støjniveauet ganske acceptabelt.

Dreame T30: StøjniveauDreame T30: Støjniveau

Støjniveau

Hvad angår vægt, vejer hovedenheden 1.753 gram, forlængerrøret vejer 203 gram, og hoveddysen vejer 786 gram. Den komplette støvsuger vejer 2.742 gram. Dette er en forholdsvis standardvægt for en opretstående støvsuger. Tyngdepunktet er strategisk placeret lavt, hvilket forhindrer træthed i hænderne under brug.

Testning

En detaljeret videoanmeldelse af Dreame T30, inklusive alle tests, er allerede blevet udarbejdet og offentliggjort på kanalen:

Åbningstider

Og endelig, lad os gå videre til testene. Lad os først tjekke Dreame T30's batterilevetid i Turbo-tilstand med hovedmundstykket monteret. Den klarede at køre i 12 minutter og 37 sekunder, mens producenten kun hævder 7,5 minutter. Denne driftstid er på niveau med de fleste lignende enheder. Jeg vil også gerne påpege, at du kan købe et ekstra batteri og oplade det samtidig med støvsugeren på et vægbeslag, hvilket fordobler driftstiden. I Standard-tilstand holder batteriet også cirka 35 minutters brug, mens det i ECO-tilstand øges til 90 minutter. Dette er vigtigt at overveje.

Sugekraft

Hvad angår sugekraft, kunne Dreame T30 selv i Eco-tilstand suge snavs op fra et mellemrum på 10 mm. Så det er bestemt en kraftfuld opretstående støvsuger. Du behøver muligvis ikke at bruge Turbo-tilstand; den mellemste effektindstilling er mere end nok til rengøring.

SugekraftSugekraft

Sugekraft

Opsamling af snavs på laminatgulv

Lad os nu teste, hvor godt Dreame T30 opsamler gulvaffald. Jeg spredte forskellige typer affald på laminatgulvet: hår, pels, korn og andet småt husholdningsaffald. Denne maskine klarede sig godt. Det er vigtigt at bemærke, at den ikke har problemer med at samle affald op langs fodlister og i hjørner. Den samler alt grundigt op. Rullen samler næsten ikke hår eller pels op. Alt affald opsamles i støvbeholderen.

Opsamling af snavs på laminatgulvOpsamling af snavs på laminatgulv

Opsamling af snavs på laminatgulv

Tæpperensning

Det samme snavs var spredt på tæppet, og Dreame T30 gjorde et lige så godt stykke arbejde med at rengøre tæppet grundigt.

TæpperensningTæpperensning

Tæpperensning

Brug af ekstra vedhæftede filer

Det er også værd at bemærke, at det komplette sæt giver dig mulighed for at rengøre en sofa, områder uden for hoveddysens rækkevidde og endda indersiden af ​​en bil. Og takket være den fleksible forbindelse kan du endda rengøre under lave møbler. Samlet set er denne støvsuger velegnet til en række forskellige anvendelser.

Brug af ekstra vedhæftede filerBrug af ekstra vedhæftede filer

Brug af ekstra vedhæftede filer

Rengøring af støvopsamleren

Til sidst vil jeg fortælle dig, hvordan du rengør støvbeholderen. Tryk på knappen, og alt snavs falder ud gennem bunden. Hår og pels kan sætte sig fast i beholderen. I dette tilfælde kan du fjerne støvbeholderen helt, fjerne filtreringssystemet og tømme beholderen helt. Meget praktisk.

Personlig mening

Dreame T30 trådløse støvsugeren er blevet grundigt anmeldt og testet. Som alle Dreame-produkter efterlod den et overvejende positivt indtryk. Baseret på mine erfaringer med den og test af den, kan jeg fremhæve følgende fordele og ulemper.

Jeg kunne godt lide følgende:

1. Høj sugeevne.
  2. Affaldsindsamling af høj kvalitet på alle overflader.
  3. Automatisk effektforøgelsesfunktion.
  4. Informativ visning på kroppen.
  5. Stilfuldt design.
  6. Ergonomisk design.
  7. Aftageligt batteri.
  8. Meget høj kvalitet i samlingen.
  9. Komplet sæt af tilbehør.
  10. Godt filtreringssystem.

Apropos ulemper, er der flere kommentarer om støvsugeren end alvorlige ulemper. Nemlig:

1. Ingen lodret parkering.
  2. Der er ingen baggrundsbelysning i hoveddysen.

Samlet set har Dreame T30 overvejende fået positive anmeldelser. Dens udseende er meget tiltalende, og dens byggekvalitet er også imponerende. Dette gælder ikke kun for selve støvsugeren, men også for alt det medfølgende tilbehør. Hovedtilbehøret har ingen blinde vinkler og gør et fremragende stykke arbejde med at samle snavs op, så jeg har ingen grund til ikke at anbefale den. Helt sikkert en af ​​de bedste opretstående støvsugere for pengene!

Hvis du gerne vil have mig til at sammenligne Dreame T30 med dens søstermodel, Dreame V12 Pro, så giv mig besked i kommentarerne. Der er forskelle, og efter min mening er de betydelige.

På denne note vil jeg gerne afslutte denne anmeldelse. God shopping. Farvel!

6 kommentarer

• Dmitrij

Tak for anmeldelsen.
    Sammenligningen er meget interessant, fordi jeg vælger mellem T30 og v12pro.

• Anton

God eftermiddag, giv venligst besked om kriterierne:
    1) Baggrundsbelysning på hovedbørsten (til rengøring under møbler, hvor robotten ikke kan være)
    2) Turbobørste til møbler (til opsamling af hundehår)
    3) Opladning ved stationen
    4) Affaldsbeholder, der kan skilles ad og vaskes væk, og som er nem at bortskaffe
    Hvilken støvsuger ville du anbefale?
    Driftstid og høj effekt er ikke særlig nødvendige, der er ingen tæpper, og den købes som en ledsager til en robot, mere til punktrengøring på svært tilgængelige steder og til at fjerne hår fra en sofa.

• Maksim

Kan du fortælle mig, om tilbehøret fra andre Dream-modeller er kompatible? Er det muligt at bruge hovedtilbehøret med baggrundsbelysningen, mens den automatiske tilstand bevares, og hvilken model er det kompatibelt med?

Tilføj en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Obligatoriske felter er markeret *