PUPPYOO T12 Plus Rinse: En kraftfuld, opretstående støvsuger med gulvpoleringsmaskine og effektiv snavsopsamlingsanordning

PUPPYOO T12 Plus Rinse er en ret interessant og konkurrencedygtig opretstående støvsuger. Den betragtes endda som en af de bedste i sin klasse. Den er ikke kun egnet til støvopsamling, men også til fuld vådrengøring takket være den medfølgende skrubbepude. Med en pris på omkring €350 (eller $550-$600) kan PUPPYOO T12 prale af en komplet pakke med forskellige tilbehør, et filtreringssystem af høj kvalitet, en kraftfuld motor og et effektivt rengøringsmodul på hovedmundstykket. Nedenfor vil jeg grundigt teste denne ledningsfri støvsuger og derefter give min mening om, hvorvidt den er pengene værd. Så lad os komme i gang!
Udstyr
Støvsugeren ankom i en mærkevareæske som denne:
Pakken indeholder:
- Hovedblok.
- Gulvbase til opladning og opbevaring af tilbehør.
- Betjeningsvejledning.
- Grundlæggende gulvdyse.
- Poleringsvedhæftning.
- Forlængerrør.
- Vægholder.
- Strømadapter.
- Målebæger.
- Ekstra HEPA-filter.
- Beslag til vægholder.
- Møbelrengøringstilbehør.
- Fleksibel slange.
- Fugedyse.
- Fastgørelse med glidende børster.
- Bløde børstehår.
Den komplette pakke indeholder alt nødvendigt tilbehør til betjening af støvsugeren. Det er et plus!
Udseende
Lad os nu se på designet af PUPPYOO T12. Lad os starte med hovedenheden. Den er færdig i grå og røde farver. Batteriet kan desværre ikke tages af. Under håndtaget er der en opladningsport til tilslutning af opladeren og opladning på et vægbeslag eller en gulvstation. Et HEPA-udstødningsfilter er placeret i enden. Luftventilerne er rettet mod siderne.
Det øverste kontrolpanel har en tænd/sluk-knap, et informativt OLED-display og en tilstandsvælger. ECO-, Automatisk- og TURBO-tilstande er tilgængelige. Displayet viser batteriprocenten, driftstilstand og servicemeddelelser.
Støvbeholderen fjernes nemt ved at løfte den opad. Den holdes på plads af magneter inde i hovedenheden. Filtreringssystemet inkluderer et HEPA-filter, et svampefilter, et cyklonfilter og et metalnetfilter. I alt fem komplette filtreringstrin. Støvet tømmes nemt fra beholderen.
Lad os se på det medfølgende tilbehør. Lad os starte med det primære. Det har et drejeled for øget manøvredygtighed. Fronten har LED-belysning, der fremhæver rengøringsområdet. Rengøringsmodulet består af to ruller: en med bløde, luftige børstehår og en med korte, elastiske børstehår. Mellem dem er der en skraber og en sugeport. Rullerne udløses ved at trykke på en lås på siden. Meget praktisk.
Selve dysen er udstyret med en sensor til registrering af snavs. I automatisk tilstand kan PUPPYOO T12 øge sugekraften, når den registrerer, hvor der samler sig snavs.
Moppetilbehøret fortjener også særlig opmærksomhed. Det kan rumme op til 390 ml vand. Fronten har også LED-belysning, der fremhæver rengøringsområdet. Rengøringsmodulet består af to roterende, runde, tykke stofpuder. Foran puderne er der placeret en sugeport. Dette muliggør bekvem støvsugning og mopping. Producenten tilbyder også justerbar vandgennemstrømning til puderne med to niveauer eller en vandafbryder.
Når vi taler om andet tilbehør, er polstringsrensetilbehøret meget nyttigt. Det har en motoriseret børste med børstehår og klap, der nemt kan fjernes fra monteringsfladen uden værktøj.
Den udtrækkelige børstedyse er standard, men fugemundstykket har et unikt design. Dysespidsen er udstyret med et LED-lys, der forbedrer støvopsamlingen i områder med svagt lys. Den bløde børstedyse er også standard. Den kan bruges til at støvsuge snavs og støv på hylder og andre overflader.
Lad os se nærmere på opbevaringsmulighederne for denne støvsuger. Den første mulighed er at hænge den på et vægbeslag udstyret med et opladningsstik.
Eller opbevar den pænt på gulvstationen, som også har et opladningsstik, når hovedenheden er docket. En stor fordel ved gulvstationen er, at den kan rumme alt det medfølgende tilbehør.
Og sådan her ser støvsugeren ud samlet. Byggekvaliteten er meget høj, jeg har ingen klager overhovedet.
Tekniske specifikationer
De vigtigste egenskaber ved PUPPYOO T12, som angivet af producenten:
- Strømforbrug 585 W.
- Sugekraft op til 185 aW.
- Li-ion-batteri på 3000 mAh.
- Støvopsamler 500 ml.
- Vandtank 390 ml.
- Driftstid op til 14 min (Super) op til 70 min (Eco).
- Vægt når den er fuldt samlet: 2,9 kg.
- Støjniveau 76-80,6 dB.
Jeg målte selv støjniveauet med en lydmåler. Ved mandeleffekt lå det mellem 76 og 79 dB, og ved maksimal effekt var toppen 80,6 dB.
Apropos batterilevetid, så når den i Eco-tilstand op på 70 minutter, men ved maksimal effekt under testen var driftstiden 13 minutter og 40 sekunder, hvilket er et godt resultat i betragtning af effekten, som også vil blive testet i testene nedenfor.
Jeg vil også gerne fremhæve støvsugerens vægt, når den er fuldt samlet. Selve hovedenheden vejer 1.594 gram, forlængerrøret vejer 329 gram, og hovedmundstykket vejer 958 gram. Støvsugerens samlede vægt, når den er fuldt samlet, er 2.881 gram, hvilket også er på niveau med de fleste lignende støvsugere. Desuden er vægten med sprækkemundstykket monteret kun 1.637 gram.
Testning
Og endelig, lad os gå videre til den vigtigste del: testning. En detaljeret videoanmeldelse af PUPPYOO T12 Plus Rinse, inklusive alle testene, er allerede blevet udarbejdet og offentliggjort på kanalen:
Sugekraft
Og endelig, lad os gå videre til testene. Lad os først tjekke effekten på testbænken. PUPPYOO T12 er virkelig en kraftfuld ledningsfri støvsuger. Den kan suge snavs op selv fra et mellemrum på 10 mm. Testen bestået!
Opsamling af snavs på laminatgulv
Lad os nu teste, hvor godt PUPPYOO T12 opsamler gulvaffald. Jeg spredte forskellige typer affald på laminatgulvet: hår, pels, korn og andet småt husholdningsaffald. Denne enhed opsamler gulvaffald godt. Det eneste problem er, at LED-panelerne er placeret uden for enheden, hvilket gør det vanskeligt at samle affald op langs fodlister og i hjørner. Rullerne når simpelthen ikke fysisk disse områder. Selv hvis du kører dysen langs fodlisten, samler rullerne stadig affald op. Denne ledningsfri støvsuger er dog ikke i stand til at samle affald op i hjørner, og det er den første alvorlige kritik, jeg har.
En lille smule hår sad fast på rullen, men det meste af snavs blev samlet i støvopsamleren. Testen bestået!
Tæpperensning
Når det kommer til tæpperens, klarede PUPPYOO T12 sig også godt. Den rengør mellemluvede tæpper godt og fjerner snavs i varierende teksturer.
Og her er rullernes tilstand efter opsamling af snavs. Som du kan se, er de viklet ind i pels og hår. Og de er nemme at rengøre. Denne test blev også bestået!
Våd rengøring
Jeg vil også demonstrere effektiviteten af moppetilbehøret. Først vil jeg bruge det til at skrubbe tørret snavs af laminatgulvet. PUPPYOO T12 klarer denne opgave med lethed. Kludene absorberer snavs godt, selvom de efterlader små striber. Dette er ikke en fuldgyldig våd-/tørstøvsuger, hvilket betyder, at den kan opsamle snavs i en separat beholder, så du skal først skrubbe snavset, derefter skylle kludene og tørre eventuel resterende væske op fra gulvet.
PUPPYOO T12 har dog én stor fordel: den er fremragende til at rengøre snavs helt op til fodpanelet, hvilket ikke kan siges om de fleste af de fuldgyldige våd-/tørstøvsugere med bløde ruller, jeg har anmeldt. Dette skyldes kludene, der går ud over kanterne af støvsugeren. Dette er en stor fordel ved denne støvsuger.
PUPPYOO T12 er i stand til at fjerne selv de mest genstridige, indtørrede pletter. Det tog kun 5 minutter at fjerne pletterne helt, med blot én skylning af kludene. Vi behøvede ikke engang at bruge vaskemiddel. Til sammenligning fjerner fuldt udstyrede våd-/tørstøvsugere normalt de samme pletter på 10 minutter.
Brug af ekstra vedhæftede filer
Jeg vil også gerne påpege, hvor godt madras- og polstringsrengøringstilbehøret fungerer. Jeg brugte det til at rengøre polstringen af en sofa, og bagefter endte en del støv i støvbeholderen, selvom sofaen så ren ud.
De andre tilbehørsdele fandt også anvendelse. Fugemundstykket med lyset viste sig at være særligt praktisk.
Lad os opsummere det
PUPPYOO T12 er blevet grundigt gennemgået og testet. I betragtning af prisen og min erfaring efter testen, er her de fordele, jeg opdagede:
- Høj sugeevne.
- Kan bruges til både tør og våd rengøring.
- En universal hoveddyse med to forskellige ruller til enhver type gulvbelægning.
- Et effektivt poleringstilbehør, der effektivt fjerner snavs og endda kan bruges til polering af gulve.
- God kvalitet af affaldsindsamling.
- Komplet sæt.
- Tilgængelighed af to baser til opbevaring og opladning af støvsugeren.
- Højkvalitets filtreringssystem.
- Belysning af det område, der skal rengøres.
- Fuld garantisupport fra producenten.
Hvad angår ulemperne, vil jeg gerne fremhæve følgende:
- Fjernbelysningen af hoveddysen muliggør ikke effektiv opsamling af snavs i hjørner.
- Når du bruger en støvsuger, skal du bruge den anden hånd.
- Ikke-aftageligt batteri.
Den største ulempe er den første. Men i daglig brug er den ikke så tydelig og er måske ikke engang mærkbar for mange brugere. Under alle omstændigheder er fordelene langt flere og betydelige, så jeg kan med sikkerhed anbefale PUPPYOO T12. Den topper helt sikkert listen med rette. Vurdering af de bedste opretstående støvsugere med vådrengøringsfunktion i 2022!
På den baggrund vil jeg gerne afslutte denne anmeldelse. Hvis du har spørgsmål, så stil dem endelig i kommentarerne. God shopping til alle. Farvel!

Hej! Min vandforsyning virker ikke. Hvad kan problemet være? Måske skal jeg gøre noget under første opstart (der er ingen instruktioner på russisk).
Motoren svigtede.
Jeg kan ikke finde et sted, hvor jeg kan reparere eller udskifte den.
Jeg ville være meget taknemmelig for de nødvendige oplysninger.
Skriv til ATVEL-repræsentanter. De har en lignende model, ATVEL G9. Jeg tror, de samler den på samme fabrik, og motoren burde passe. Eller du kan få den repareret på deres servicecenter.