Dreame T30: Een krachtige staande stofzuiger met een complete set accessoires.

De Dreame T30 staande stofzuiger, met een prijs van ongeveer €250-310 (of $300-380 tegen de wisselkoers op het moment van schrijven), heeft een krachtige motor die tot 190 watt zuigkracht levert. Hij wordt geleverd met een complete set accessoires en een slimme automatische modus die de zuigkracht automatisch aanpast aan de hoeveelheid vuil op de vloer en het type vloer. Hieronder test ik de Dreame T30 uitgebreid, bespreek ik de voor- en nadelen en geef ik mijn mening over de aanschafprijs. Laten we beginnen!
Apparatuur
De stofzuiger werd geleverd in deze doos met merklogo:
Het pakket omvat:
- Hoofdgebouw.
- Verlengbuis.
- Standaard vloermondstuk.
- Muurhouder met bevestigingsmateriaal.
- Voedingsadapter.
- Een opzetstuk met een gemotoriseerde borstel voor het reinigen van gestoffeerde meubels en matrassen.
- Buigbare connector.
- Aansluiting met flexibele slang.
- Zachte borstelopzetstuk.
- Kierenzuigmond.
- Opzetstuk met verschuifbare borstelharen.
- Gebruiksaanwijzing.
De set is goed, hij bevat alle benodigde accessoires voor een grondige reiniging.
Verschijning
Laten we nu eens kijken naar het ontwerp van de Dreame T30. We beginnen met het hoofdapparaat. De stofzuiger wordt aan- en uitgezet door op een trekker te drukken. Aan het uiteinde bevindt zich een informatief display en twee mechanische knoppen: één voor het wisselen van bedrijfsmodi en één voor het vergrendelen van de aan/uit-knop. De stofzuiger biedt de standen automatisch, Eco, standaard en Turbo. De bediening is gemakkelijk en kan met één hand worden gedaan. In de automatische stand past de Dreame T30 de zuigkracht automatisch aan, afhankelijk van het type vloer en de mate van vervuiling.
De accu is verwijderbaar, wat een groot voordeel is. Er is een statusindicatorlampje. In de handgreep bevindt zich een aansluiting voor de stroomadapter. De stofzuiger kan ook worden opgeladen via een wandhouder, wat eveneens erg handig is.
De stofcontainer is volledig afneembaar van de hoofdeenheid. In de hoofdeenheid zelf is een HEPA-filter vóór de motor geïnstalleerd. De stofcontainer kan eenvoudig worden geleegd met een druk op de knop. Stof valt er via de onderkant uit. De container bevat een filtersysteem bestaande uit een stoffen filter, een cycloon en een gaasfilter. Daarnaast is er een extra sponsfilter zichtbaar in de uitlaatopeningen. In totaal is er dus een filtersysteem met minstens vijf fasen, wat een groot voordeel is!
Laten we eens kijken naar de belangrijkste vloerzuigmond. Deze is hetzelfde als die van de Dreame V12 Pro, die we eerder hebben getest. De bovenkant is van transparant plastic, waardoor je de conditie van de roller kunt zien. De borstel heeft korte, stijve haren. Dit ontwerp heeft zich bewezen als effectief voor het reinigen van tapijten. Achter de roller bevindt zich een vrij grote zuigopening. De vergrendeling van de roller zit aan de zijkant en kan gemakkelijk met de hand worden verwijderd. Er zijn geen extra gereedschappen nodig, wat een pluspunt is. Een ander interessant ontwerpkenmerk is de kam achter de borstel. Deze helpt om haar en dierenharen van de roller te verwijderen terwijl deze draait.
Laten we de extra accessoires eens nader bekijken. Er wordt een mini-turboborstel meegeleverd voor het reinigen van bekleding. Deze verwijdert effectief stof van banken en matrassen. Het spleetmondstuk is voorzien van een ledlampje, waardoor grondiger gereinigd kan worden in slecht verlichte ruimtes. De accessoires omvatten een borstel met intrekbare haren en een standaard borstel met zachte haren.
De muurbeugel is ook het overwegen waard. Hiermee kunt u de stofzuiger opladen zonder hem direct op het laadstation aan te sluiten, wat erg handig is. Bovendien kunt u er de meegeleverde accessoires in opbergen.
En dat is nog niet alles. Er zit een klep aan de bovenkant die verwijderd kan worden om een extra laadmodule voor een reservebatterij te installeren. Deze is apart verkrijgbaar. Hiermee kunt u twee batterijen tegelijk opladen, waardoor de gebruiksduur van de Dreame T30 wordt verlengd. Perfect voor het reinigen van grote oppervlakken.
Alle accessoires zijn voorzien van mechanische vergrendelingen. De montage van de stofzuiger is snel en eenvoudig.
Er zijn slechts twee ontwerpfouten: er is geen achtergrondverlichting in de hoofdzuigmond en er is geen verticale parkeerfunctie buiten de houder. Maar over het algemeen zijn de bouwkwaliteit en het ontwerp uitstekend. De stofzuiger is handig, stijlvol en het uiterlijk past bij de prijsklasse. Vergeleken met vergelijkbare modellen. Dreame V12 ProDit model heeft een verwijderbare batterij en een verwijderbare stofopvangbak, wat het gebruiksgemak aanzienlijk verhoogt.
Technische specificaties
De belangrijkste kenmerken van de Dreame T30, zoals vermeld door de fabrikant, worden op het scherm weergegeven:
- Stroomverbruik 550 W.
- Zuigkracht tot 190 aW.
- Li-ionbatterij van 2900 mAh.
- Stofafscheider 600 ml.
- Gebruiksduur tot 90 minuten.
- Geluidsniveau 72,5-83 dB.
- Gewicht in volledig gemonteerde toestand: 2,66 kg.
Ik heb zelf het geluidsniveau getest en vastgesteld dat het tussen de 72,5 en 83 dB ligt, afhankelijk van het gekozen vermogen. Gezien het hoge vermogen is het geluidsniveau zeer acceptabel.
Wat het gewicht betreft, weegt het hoofdapparaat 1753 gram, de verlengbuis 203 gram en het hoofdmondstuk 786 gram. De complete stofzuiger weegt 2742 gram. Dit is een vrij standaard gewicht voor een staande stofzuiger. Het zwaartepunt is strategisch laag geplaatst, waardoor handvermoeidheid tijdens gebruik wordt voorkomen.
Testen
Een gedetailleerde videoreview van de Dreame T30, inclusief alle tests, is al gemaakt en gepubliceerd op het kanaal:
Openingstijden
En tot slot, laten we overgaan naar de tests. Laten we eerst de accuduur van de Dreame T30 in de turbomodus met de hoofdzuigmond controleren. Hij hield het 12 minuten en 37 seconden vol, terwijl de fabrikant slechts 7,5 minuten claimt. Deze gebruiksduur is vergelijkbaar met de meeste soortgelijke apparaten. Ik wil er ook op wijzen dat je een extra accu kunt kopen en deze tegelijkertijd met de stofzuiger kunt opladen via een wandhouder, waardoor de gebruiksduur verdubbelt. In de standaardmodus gaat de accu ongeveer 35 minuten mee, terwijl de gebruiksduur in de ECO-modus oploopt tot 90 minuten. Dit is belangrijk om te weten.
Zuigkracht
Wat de zuigkracht betreft, kon de Dreame T30 zelfs in de Eco-modus vuil uit een opening van 10 mm opzuigen. Het is dus zeker een krachtige staande stofzuiger. Je hoeft de Turbo-modus waarschijnlijk niet te gebruiken; de middelste stand is meer dan voldoende voor de reiniging.
Ophoping van vuil op laminaatvloeren
Laten we nu eens testen hoe goed de Dreame T30 vloervuil opzuigt. Ik heb verschillende soorten vuil op de laminaatvloer gestrooid: haar, dierenharen, graan en ander klein huishoudelijk afval. Deze machine presteerde goed. Het is belangrijk om te vermelden dat hij geen moeite heeft met het opzuigen van vuil langs plinten en in hoeken. Hij pakt alles grondig op. De roller pakt nauwelijks haar of dierenharen op. Al het vuil wordt opgevangen in de stofbak.
Tapijtreiniging
Hetzelfde vuil lag verspreid over het tapijt en de Dreame T30 deed het net zo goed en maakte het tapijt grondig schoon.
Extra bijlagen gebruiken
Het is ook goed om te weten dat je met de complete set een bank kunt schoonmaken, plekken die buiten het bereik van de hoofdzuigmond liggen, en zelfs de binnenkant van een auto. En dankzij de flexibele aansluiting kun je zelfs onder lage meubels schoonmaken. Kortom, deze stofzuiger is geschikt voor uiteenlopende toepassingen.
Het stoffilter reinigen
Tot slot leg ik uit hoe je de stofbak schoonmaakt. Druk op de knop en al het vuil valt er via de onderkant uit. Haar en dierenharen kunnen in de bak blijven hangen. In dat geval kun je de stofbak volledig verwijderen, het filter eruit halen en de bak helemaal leegmaken. Heel handig.
Persoonlijke mening
De Dreame T30 draadloze stofzuiger is grondig getest en beoordeeld. Zoals alle Dreame-producten heeft hij een overwegend positieve indruk achtergelaten. Op basis van mijn ervaring met het apparaat en de tests die ik ermee heb uitgevoerd, kan ik de volgende voor- en nadelen benoemen.
Het volgende vond ik leuk:
- Hoge zuigkracht.
- Hoogwaardige afvalinzameling op elke ondergrond.
- Automatische vermogensverhogingsfunctie.
- Informatief display op de behuizing.
- Stijlvol ontwerp.
- Ergonomisch ontwerp.
- Verwijderbare batterij.
- Zeer hoogwaardige assemblage.
- Complete set bijlagen.
- Een goed filtersysteem.
Over nadelen gesproken, er zijn meer opmerkingen over de stofzuiger dan dat er daadwerkelijke nadelen zijn. Namelijk:
- Verticaal parkeren is niet toegestaan.
- De hoofdsproeier heeft geen achtergrondverlichting.
Over het algemeen kreeg de Dreame T30 overwegend positieve recensies. Het uiterlijk is zeer aantrekkelijk en de bouwkwaliteit is ook indrukwekkend. Dit geldt niet alleen voor de stofzuiger zelf, maar ook voor alle meegeleverde accessoires. Het belangrijkste opzetstuk heeft geen blinde vlekken en zuigt vuil uitstekend op, dus ik kan het zonder twijfel aanbevelen. Absoluut een van de beste staande stofzuigers voor deze prijs!
Als je wilt dat ik de Dreame T30 vergelijk met zijn zustermodel, de Dreame V12 Pro, laat het me dan weten in de reacties. Er zijn verschillen, en naar mijn mening zijn die aanzienlijk.
Hiermee sluit ik deze recensie af. Veel winkelplezier! Tot ziens!

Bedankt voor de recensie.
De vergelijking is erg interessant, omdat ik moet kiezen tussen de T30 en de v12pro.
(Aanvaard, ik ga ermee aan de slag.) Veel mensen gaven aan dat de vergelijking interessant zou zijn.
Zijn er nog stofafzuigers die lucht uitblazen, zoals de Vikhr vroeger deed?
Ik heb haar ontmoet.
Goedemiddag, kunt u mij alstublieft informeren over de criteria?
1) Achtergrondverlichting op de hoofdborstel (voor het reinigen onder meubels waar de robot niet bij kan)
2) Turboborstel voor meubels (voor het verzamelen van hondenhaar)
3) Opladen bij het laadstation
4) Demonteerbare, wasbare en gemakkelijk te legen afvalcontainer
Welke stofzuiger zou u aanraden?
Een lange gebruiksduur en een hoog vermogen zijn niet per se nodig, er zijn geen tapijten en het apparaat wordt vooral gekocht als aanvulling op een robotstofzuiger, voor het plaatselijk schoonmaken op moeilijk bereikbare plekken en voor het verwijderen van haren van een bank.
Kunt u mij alstublieft vertellen of de accessoires van andere Dream-modellen compatibel zijn? Is het mogelijk om het hoofdaccessoire met achtergrondverlichting te gebruiken terwijl de automatische modus behouden blijft, en met welke modellen is het compatibel?