PUPPYOO T12 Plus Rinse: Een krachtige staande stofzuiger met vloerpolijstfunctie en een efficiënt opzetstuk voor het opzuigen van vuil.

De PUPPYOO T12 Plus Rinse is een behoorlijk interessante en concurrerende staande stofzuiger. Hij wordt zelfs beschouwd als een van de beste in zijn klasse. Hij is niet alleen geschikt voor het opzuigen van stof, maar ook voor volwaardige natte reiniging, dankzij de meegeleverde schrobpad. Met een prijs van ongeveer €350 (of $550-$600) biedt de PUPPYOO T12 een compleet pakket met diverse accessoires, een hoogwaardig filtersysteem, een krachtige motor en een effectieve reinigingsmodule op de zuigmond. Hieronder test ik deze snoerloze stofzuiger uitgebreid en geef ik mijn mening over de prijs-kwaliteitverhouding. Laten we beginnen!
Apparatuur
De stofzuiger werd geleverd in een doos met het merklogo erop, zoals deze:
Het pakket omvat:
- Hoofdgebouw.
- Vloerbasis voor het opladen en opbergen van accessoires.
- Gebruiksaanwijzing.
- Standaard vloermondstuk.
- Polijstaccessoire.
- Verlengbuis.
- Muurhouder.
- Voedingsadapter.
- Maatbeker.
- Reserve HEPA-filter.
- Bevestigingsmateriaal voor muurbeugel.
- Opzetstuk voor het reinigen van meubels.
- Flexibele slang.
- Kierenzuigmond.
- Opzetstuk met verschuifbare borstelharen.
- Zachte borstelopzetstuk.
Het complete pakket bevat alle benodigde hulpstukken en accessoires voor het gebruik van de stofzuiger. Dat is een pluspunt!
Verschijning
Laten we nu eens kijken naar het ontwerp van de PUPPYOO T12. We beginnen met het hoofdapparaat. Het is uitgevoerd in een grijs-rode kleurstelling. De batterij is helaas niet verwijderbaar. Onder het handvat bevindt zich een oplaadpoort voor het aansluiten van de oplader, zodat het apparaat kan worden opgeladen via een wandhouder of vloerstation. Aan het uiteinde zit een HEPA-uitlaatfilter. De luchtuitlaatopeningen zijn naar de zijkanten gericht.
Het bovenste bedieningspaneel is voorzien van een aan/uit-knop, een informatief OLED-display en een modusschakelaar. Er zijn twee modi beschikbaar: ECO, Automatisch en TURBO. Op het display worden het batterijpercentage, de bedrijfsmodus en servicemeldingen weergegeven.
Het stofreservoir is eenvoudig te verwijderen door het omhoog te tillen. Het wordt op zijn plaats gehouden door magneten in het hoofdapparaat. Het filtersysteem bestaat uit een HEPA-filter, een sponsfilter, een cycloonfilter en een metalen gaasfilter. In totaal vijf complete filtertrappen. Het stofreservoir is gemakkelijk te legen.
Laten we eens kijken naar de meegeleverde accessoires. We beginnen met de belangrijkste. Deze heeft een draaigewricht voor extra wendbaarheid. Aan de voorkant zit ledverlichting om het schoonmaakgebied te verlichten. De reinigingsmodule bestaat uit twee rollers: één met zachte, pluizige borstelharen en één met korte, elastische borstelharen. Daartussen bevindt zich een schraper en een zuigmond. De rollers worden losgemaakt door op een vergrendeling aan de zijkant te drukken. Erg handig.
De zuigmond zelf is voorzien van een vuilsensor. In de automatische modus kan de PUPPYOO T12 de zuigkracht verhogen wanneer deze detecteert waar zich vuil ophoopt.
Ook het dweilaccessoire verdient speciale aandacht. Het heeft een waterreservoir van 390 ml. Aan de voorzijde bevindt zich ledverlichting om het reinigingsgebied te verlichten. De reinigingsmodule bestaat uit twee roterende, ronde, dikke doekpads. Aan de voorzijde van de pads bevindt zich een zuigopening. Dit maakt stofzuigen en dweilen gemakkelijk. De fabrikant biedt ook een regelbare watertoevoer naar de pads, met twee standen of een waterafsluitschakelaar.
Overigens is het opzetstuk voor het reinigen van bekleding erg handig. Het is voorzien van een gemotoriseerde borstel met haren en lamellen die zonder gereedschap eenvoudig van het bevestigingsoppervlak kan worden verwijderd.
De intrekbare borstelzuigmond is standaard, maar de kierenzuigmond heeft een uniek ontwerp. De punt van de zuigmond is voorzien van een ledlampje, wat de stofopvang in slecht verlichte ruimtes verbetert. De zachte borstelzuigmond is ook standaard. Deze kan worden gebruikt om vuil en stof van planken en andere oppervlakken op te zuigen.
Laten we de opbergmogelijkheden voor deze stofzuiger eens nader bekijken. De eerste optie is om hem aan een muurbeugel met een oplaadstekker te hangen.
Of berg het apparaat netjes op in het vloerstation, dat tevens een oplaadpoort heeft wanneer het hoofdapparaat erin staat. Een groot voordeel van het vloerstation is dat alle meegeleverde opzetstukken en accessoires erin passen.
En zo ziet de stofzuiger eruit als hij in elkaar is gezet. De bouwkwaliteit is erg hoog, ik heb absoluut geen klachten.
Technische specificaties
De belangrijkste kenmerken van de PUPPYOO T12, zoals vermeld door de fabrikant:
- Stroomverbruik 585 W.
- Zuigkracht tot 185 A.
- Li-ionbatterij van 3000 mAh.
- Stofafscheider 500 ml.
- Waterreservoir 390 ml.
- Gebruiksduur tot 14 min (Super) tot 70 min (Eco).
- Gewicht in volledig gemonteerde toestand: 2,9 kg.
- Geluidsniveau 76-80,6 dB.
Ik heb het geluidsniveau zelf gemeten met een geluidsniveaumeter. Bij het laagste vermogen lag het tussen de 76 en 79 dB, en bij maximaal vermogen was de piek 80,6 dB.
Wat de batterijduur betreft, in de Eco-modus haalt deze 70 minuten, maar op maximaal vermogen tijdens de tests was de gebruiksduur 13 minuten en 40 seconden, wat een goed resultaat is gezien het vermogen, dat ook in de onderstaande tests aan bod komt.
Ik wil ook nog even het gewicht van de stofzuiger in volledig gemonteerde staat benadrukken. Het hoofdapparaat zelf weegt 1594 gram, de verlengbuis 329 gram en het hoofdmondstuk 958 gram. Het totale gewicht van de stofzuiger in volledig gemonteerde staat is 2881 gram, wat vergelijkbaar is met de meeste soortgelijke stofzuigers. Bovendien weegt hij met het kierenzuigmondstuk slechts 1637 gram.
Testen
En tot slot, laten we overgaan naar het belangrijkste onderdeel: de tests. Een gedetailleerde videoreview van de PUPPYOO T12 Plus Rinse, inclusief alle tests, is al voorbereid en gepubliceerd op het kanaal:
Zuigkracht
En tot slot, laten we overgaan tot de tests. Eerst controleren we het vermogen op de testbank. De PUPPYOO T12 is echt een krachtige snoerloze stofzuiger. Hij kan zelfs vuil opzuigen uit een opening van 10 mm. Test geslaagd!
Ophoping van vuil op laminaatvloeren
Laten we nu eens testen hoe goed de PUPPYOO T12 vloervuil opzuigt. Ik heb verschillende soorten vuil op de laminaatvloer gestrooid: haar, vacht, granen en ander klein huishoudelijk vuil. Dit apparaat zuigt vloervuil goed op. Het enige probleem is dat de LED-panelen zich aan de buitenkant van het apparaat bevinden, waardoor het moeilijk is om vuil langs plinten en in hoeken op te zuigen. De rollers bereiken deze plekken simpelweg niet. Zelfs als je de zuigmond langs de plint beweegt, zuigen de rollers nog steeds vuil op. Deze snoerloze stofzuiger is echter niet in staat om vuil in hoeken op te zuigen, en dat is mijn eerste serieuze kritiekpunt.
Er bleef een kleine hoeveelheid haar aan de roller kleven, maar het meeste vuil werd opgevangen in de stofopvangbak. Test geslaagd!
Tapijtreiniging
Ook bij het reinigen van tapijten presteerde de PUPPYOO T12 goed. Hij reinigt tapijten met een middelhoge pool goed en verwijdert vuil van verschillende texturen.
En zo zien de rollers eruit na het verzamelen van vuil. Zoals je ziet, zitten ze vol met vacht en haar. Maar ze zijn makkelijk schoon te maken. Ook deze test is geslaagd!
Natreiniging
Ik zal ook de effectiviteit van het dweilaccessoire demonstreren. Eerst gebruik ik het om opgedroogd vuil van de laminaatvloer te schrobben. De PUPPYOO T12 klaart deze klus met gemak. De doeken absorberen vuil goed, hoewel ze wel kleine strepen achterlaten. Dit is geen volwaardige nat-/droogstofzuiger, wat betekent dat het vuil in een aparte container kan worden opgevangen. Je moet het vuil dus eerst schrobben, de doeken uitspoelen en eventueel resterend vocht van de vloer vegen.
De PUPPYOO T12 heeft echter één groot voordeel: hij reinigt vuil uitstekend tot aan de plinten, iets wat niet gezegd kan worden van de meeste volwaardige nat-/droogstofzuigers met zachte borstels die ik heb getest. Dit is te danken aan de doeken die tot buiten de randen van de behuizing reiken. Dit is een groot pluspunt voor deze stofzuiger.
De PUPPYOO T12 is in staat om zelfs de meest hardnekkige, ingedroogde vlekken te verwijderen. Het duurde slechts 5 minuten om de vlekken volledig te verwijderen, met slechts één spoelbeurt van de doekjes. We hoefden zelfs geen wasmiddel te gebruiken. Ter vergelijking: volwaardige nat-/droogstofzuigers verwijderen dezelfde vlekken meestal in 10 minuten.
Extra bijlagen gebruiken
Ik wil ook nog even benadrukken hoe goed het opzetstuk voor het reinigen van matrassen en meubelbekleding werkt. Ik heb het gebruikt om de bekleding van een bank schoon te maken, en achteraf kwam er behoorlijk wat stof in de stofbak terecht, ondanks dat de bank er schoon uitzag.
Ook de andere accessoires bleken nuttig. Vooral het spleetmondstuk met lampje was erg handig.
Laten we het samenvatten.
De PUPPYOO T12 is grondig beoordeeld en getest. Gezien de prijs en mijn ervaring na het testen, zijn dit de voordelen die ik heb ontdekt:
- Hoge zuigkracht.
- Kan zowel voor droge als natte reiniging worden gebruikt.
- Een universeel hoofdmondstuk met twee verschillende rollen voor elk type vloerbedekking.
- Een effectief polijstaccessoire dat vuil effectief verwijdert en zelfs gebruikt kan worden voor het polijsten van vloeren.
- Goede kwaliteit van de afvalinzameling.
- Complete set.
- Twee basisstations beschikbaar voor het opbergen en opladen van de stofzuiger.
- Hoogwaardig filtersysteem.
- Verlichting van het te reinigen gebied.
- Volledige garantieondersteuning van de fabrikant.
Wat de nadelen betreft, wil ik het volgende benadrukken:
- De externe verlichting van de hoofdsproeier maakt het niet mogelijk om vuil in hoeken effectief op te vangen.
- Bij het gebruik van een stofzuiger moet je je andere hand gebruiken.
- Niet-verwijderbare batterij.
Het grootste nadeel is het eerste punt. In de praktijk is dit echter niet zo opvallend en zal het voor veel gebruikers wellicht zelfs niet eens merkbaar zijn. De voordelen wegen in ieder geval veel zwaarder en zijn significant, dus ik kan de PUPPYOO T12 vol vertrouwen aanbevelen. Hij staat absoluut bovenaan de lijst. Beoordeling van de beste staande stofzuigers met natreinigingsfunctie in 2022!
Daarmee sluit ik deze recensie af. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust in de reacties. Veel winkelplezier allemaal! Tot ziens!

Hallo! Mijn watertoevoer werkt niet. Wat zou het probleem kunnen zijn? Misschien moet ik iets doen tijdens de eerste opstart (er zijn geen instructies in het Russisch).
De motor is uitgevallen.
Ik kan nergens vinden waar ik het kan laten repareren of vervangen.
Ik zou u zeer dankbaar zijn voor de benodigde informatie.
Schrijf naar de vertegenwoordigers van ATVEL. Zij hebben een vergelijkbaar model, de ATVEL G9. Ik denk dat ze die in dezelfde fabriek assembleren en dat de motor erin zou moeten passen. Of je kunt hem laten repareren bij hun servicecentrum.