PUPPYOO T12 Plus Rinse: En kraftig oppreist støvsuger med gulvpoleringsmaskin og et effektivt smussoppsamlingstilbehør

PUPPYOO T12 Plus SkyllPUPPYOO T12 Plus Skyll

PUPPYOO T12 Plus Rinse er en ganske interessant og konkurransedyktig oppreist støvsuger. Den regnes til og med som en av de beste i sin klasse. Den er ikke bare egnet for støvoppsamling, men også for fullverdig våtrengjøring, takket være det medfølgende skrubbeverktøyet. Med en pris på rundt $350, eller $550-$600, kan PUPPYOO T12 skryte av en komplett pakke med diverse tilbehør, et høykvalitets filtreringssystem, en kraftig motor og en effektiv rengjøringsmodul på hovedbørstehodet. Nedenfor vil jeg teste denne trådløse støvsugeren grundig og deretter uttrykke min mening om hvorvidt den er verdt pengene. Så la oss komme i gang!

Utstyr

Støvsugeren kom i en merkevareeske som denne:

PUPPYOO T12 Plus SkylleboksPUPPYOO T12 Plus Skylleboks

Eske

Pakken inkluderer:

1. Hovedblokk.
  2. Gulvbase for lading og oppbevaring av tilbehør.
  3. Bruksanvisning.
  4. Grunnleggende gulvmunnstykke.
  5. Poleringsvedlegg.
  6. Forlengelsesrør.
  7. Veggholder.
  8. Strømadapter.
  9. Målebeger.
  10. Reserve HEPA-filter.
  11. Festemidler for veggholder.
  12. Møbelrengjøringsutstyr.
  13. Fleksibel slange.
  14. Fugemunnstykke.
  15. Feste med glidebørstehår.
  16. Mykt børstehår.
PUPPYOO T12 Plus skyllesettPUPPYOO T12 Plus skyllesett

Utstyr

Den komplette pakken inkluderer alt nødvendig tilbehør og redskap for å bruke støvsugeren. Det er et pluss!

Utseende

La oss nå ta en titt på designet til PUPPYOO T12. La oss starte med hovedenheten. Den er ferdig i grått og rødt. Batteriet er dessverre ikke avtakbart. Under håndtaket er det en ladeport for tilkobling av laderen og lading på et veggfeste eller gulvstasjon. Et HEPA-avgassfilter er plassert på enden. Luftventilene er rettet mot sidene.

PUPPYOO T12 hovedenhetPUPPYOO T12 hovedenhet

Hovedblokk

Det øverste kontrollpanelet har en av/på-knapp, et informativt OLED-display og en modusbryter. ECO-, Automatisk- og TURBO-modus er tilgjengelige. Displayet viser batteriprosent, driftsmodus og servicemeldinger.

PUPPYOO T12: display- og kontrollknapperPUPPYOO T12: display- og kontrollknapper

Skjerm- og kontrollknapper

Støvbeholderen fjernes enkelt ved å løfte den oppover. Den holdes på plass av magneter inne i hovedenheten. Filtreringssystemet inkluderer et HEPA-filter, et svampfilter, et syklonfilter og et metallnettfilter. Totalt fem komplette filtreringstrinn. Støvet tømmes enkelt fra beholderen.

PUPPYOO T12: FiltreringssystemPUPPYOO T12: Filtreringssystem

Filtreringssystem

La oss ta en titt på det medfølgende tilbehøret. La oss starte med hoveddelen. Den har et svingbart ledd for økt manøvrerbarhet. Fronten har LED-belysning for å fremheve rengjøringsområdet. Rengjøringsmodulen består av to ruller: en med myke, luftige børster og en med korte, elastiske børster. Mellom dem er det en skrape og en sugeport. Rullene frigjøres ved å trykke på en sperre på siden. Veldig praktisk.

PUPPYOO T12: HovedtilbehørPUPPYOO T12: Hovedtilbehør

Hoveddyse

Selve munnstykket er utstyrt med en smussdeteksjonssensor. I automatisk modus kan PUPPYOO T12 øke sugekraften når den oppdager hvor smuss samler seg.

Moppetilbehøret fortjener også spesiell oppmerksomhet. Det rommer opptil 390 ml vann. Fronten har også LED-belysning for å fremheve rengjøringsområdet. Rengjøringsmodulen består av to roterende, runde, tykke stoffputer. En sugeport er plassert foran putene. Dette gir enkel støvsuging og mopping. Produsenten tilbyr også justerbar vannstrøm til putene, med to nivåer eller en vannavstengningsbryter.

PUPPYOO T12: GulvpoleringsmaskintilbehørPUPPYOO T12: Gulvpoleringsmaskintilbehør

Poleringsvedlegg

Når det gjelder annet tilbehør, er møbelrengjøringstilbehøret veldig nyttig. Det har en motorisert børste med børstehår og klaff som enkelt kan fjernes fra monteringsflaten uten verktøy.

PUPPYOO T12: MøbelmunnstykkePUPPYOO T12: Møbelmunnstykke

Møbeltrekkdyse

Den uttrekkbare børstedysen er standard, men fugemunnstykket har et unikt design. Munnstykkespissen er utstyrt med et LED-lys, som forbedrer støvoppsamlingen i områder med lite lys. Munnstykket med myke børstehår er også standard. Den kan brukes til å støvsuge opp rusk og støv på hyller og andre overflater.

La oss se nærmere på oppbevaringsalternativene for denne støvsugeren. Det første alternativet er å henge den på et veggfeste utstyrt med en ladeplugg.

VeggholderVeggholder

Veggholder

Eller oppbevar den pent på gulvstasjonen, som også har en ladeplugg når hovedenheten er dokket. En stor fordel med gulvstasjonen er at den har plass til alt inkludert tilbehør.

EtasjestasjonEtasjestasjon

Etasjestasjon

Og slik ser støvsugeren ut montert. Byggekvaliteten er veldig høy, jeg har ingen klager overhodet.

PUPPYOO T12 ferdig montertPUPPYOO T12 ferdig montert

PUPPYOO T12 ferdig montert

Tekniske spesifikasjoner

De viktigste egenskapene til PUPPYOO T12, som oppgitt av produsenten:

1. Strømforbruk 585 W.
  2. Sugekraft opptil 185 aW.
  3. Li-ion-batteri på 3000 mAh.
  4. Støvsamler 500 ml.
  5. Vanntank 390 ml.
  6. Driftstid opptil 14 min (Super) opptil 70 min (Eco).
  7. Vekt når den er ferdig montert: 2,9 kg.
  8. Støynivå 76–80,6 dB.

Jeg målte støynivået selv med en lydnivåmåler. Ved mandeleffekt varierte det fra 76 til 79 dB, og ved maksimal effekt var toppen 80,6 dB.

StøynivåStøynivå

Støynivå

Når det gjelder batterilevetid, i Eco-modus når den 70 minutter, men ved maksimal effekt under testing var driftstiden 13 minutter og 40 sekunder, noe som er et godt resultat med tanke på effekten, som også vil bli testet i testene nedenfor.

Jeg vil også fremheve støvsugerens vekt når den er ferdig montert. Selve hovedenheten veier 1594 gram, forlengelsesrøret veier 329 gram, og hoveddysen veier 958 gram. Støvsugerens totale vekt når den er ferdig montert er 2881 gram, noe som også er på nivå med de fleste lignende støvsugere. Dessuten, med fugemunnstykket montert, er vekten bare 1637 gram.

Testing

Og til slutt, la oss gå videre til den viktigste delen: testing. En detaljert videoanmeldelse av PUPPYOO T12 Plus Rinse, inkludert alle testene, er allerede utarbeidet og publisert på kanalen:

Sugekraft

Og til slutt, la oss gå videre til testene. La oss først sjekke effekten på testbenken. PUPPYOO T12 er virkelig en kraftig trådløs støvsuger. Den kan suge opp rusk selv fra en åpning på 10 mm. Testen bestått!

SugekraftSugekraft

Sugekraft

Samle opp rusk på laminatgulv

La oss nå teste hvor godt PUPPYOO T12 plukker opp gulvrester. Jeg strødde forskjellige typer rusk på laminatgulvet: hår, pels, korn og annet smått husholdningsavfall. Denne enheten plukker opp gulvrester godt. Det eneste problemet er at LED-panelene er plassert utenfor enheten, noe som gjør det vanskelig å plukke opp rusk langs gulvlister og i hjørner. Rullene når rett og slett ikke fysisk til disse områdene. Selv om du kjører munnstykket langs gulvlisten, plukker rullene fortsatt opp rusk. Denne trådløse støvsugeren er imidlertid ikke i stand til å plukke opp rusk i hjørner, og det er den første alvorlige kritikken jeg har.

Samle opp rusk på laminatgulvSamle opp rusk på laminatgulv

Samle opp rusk på laminatgulv

En liten mengde hår satt fast på valsen, men mesteparten av rusk ble samlet opp i støvsamleren. Testen bestått!

Tepperens

Når det gjelder tepperens, presterte PUPPYOO T12 også bra. Den rengjør tepper med middels luv godt, og fjerner rusk av varierende teksturer.

TepperensTepperens

Tepperens

Og her er tilstanden til rullene etter at de har samlet opp rusk. Som du kan se, er de viklet inn i pels og hår. Og de er enkle å rengjøre. Denne testen ble også bestått!

Våtrengjøring

Jeg skal også demonstrere effektiviteten til moppetilbehøret. Først skal jeg bruke det til å skrubbe tørket smuss av laminatgulvet. PUPPYOO T12 håndterer denne oppgaven med letthet. Klutene absorberer smuss godt, selv om de etterlater små striper. Dette er ikke en fullverdig våt-/tørrstøvsuger, noe som betyr at den kan samle smuss i en separat beholder, så du må skrubbe smusset først, deretter skylle klutene og tørke opp eventuell gjenværende væske fra gulvet.

VåtrengjøringVåtrengjøring

Våtrengjøring

PUPPYOO T12 har imidlertid én stor fordel: den er utmerket til å rengjøre smuss helt opp til gulvlisten, noe som ikke kan sies om de fleste fullverdige våt-/tørrstøvsugerne med myke ruller jeg har anmeldt. Dette er takket være klutene som strekker seg utover kantene på kroppen. Dette er en stor fordel med denne støvsugeren.

PUPPYOO T12 er i stand til å fjerne selv de vanskeligste, inntørkede flekkene. Det tok bare 5 minutter å fjerne flekkene helt, med bare én skylling av klutene. Vi trengte ikke engang å bruke vaskemiddel. Til sammenligning fjerner våt-/tørrstøvsugere med full funksjonalitet vanligvis de samme flekkene på 10 minutter.

Fjerning av vanskelige flekkerFjerning av vanskelige flekker

Fjerning av vanskelige flekker

Bruk av ekstra vedlegg

Jeg vil også påpeke hvor bra madrass- og møbelrengjøringsapparatet fungerer. Jeg brukte det til å rengjøre trekket på en sofa, og etterpå havnet en god del støv i søppelbøtten, selv om sofaen så ren ut.

De andre tilbehørene fant også en bruk. Fugemunnstykket med lys viste seg å være spesielt nyttig.

Bruk av ekstra vedleggBruk av ekstra vedlegg

Bruk av ekstra vedlegg

La oss oppsummere

PUPPYOO T12 ble grundig gjennomgått og testet. Med tanke på prisen og min erfaring etter testing, er dette fordelene jeg oppdaget:

1. Høy sugekraft.
  2. Kan brukes til både tørr- og våtrengjøring.
  3. En universal hoveddyse med to forskjellige ruller for alle typer gulvbelegg.
  4. Et effektivt poleringstilbehør som effektivt fjerner smuss og kan til og med brukes til polering av gulv.
  5. God kvalitet på avfallsinnsamlingen.
  6. Komplett sett.
  7. Tilgjengelighet av to baser for oppbevaring og lading av støvsugeren.
  8. Høykvalitets filtreringssystem.
  9. Belysning av området som skal rengjøres.
  10. Full garantistøtte fra produsenten.

Når det gjelder ulempene, vil jeg påpeke følgende:

1. Fjernbelysningen av hoveddysen tillater ikke effektiv oppsamling av rusk i hjørner.
  2. Når du bruker en støvsuger, må du bruke den andre hånden.
  3. Ikke-uttakbart batteri.

Den største ulempen er den første. I daglig bruk er den imidlertid ikke så åpenbar, og den er kanskje ikke engang merkbar for mange brukere. Uansett er fordelene langt flere og betydelige, så jeg kan trygt anbefale PUPPYOO T12. Den topper definitivt listen med rette. Vurdering av de beste oppreiste støvsugerne med våtrengjøringsfunksjon i 2022!

Med det sagt vil jeg avslutte denne anmeldelsen. Hvis du har noen spørsmål, kan du stille dem i kommentarfeltet. God shopping, alle sammen. Ha det bra!

3 kommentarer

• Maria

Hallo! Vannforsyningen min fungerer ikke. Hva kan være problemet? Kanskje jeg må gjøre noe under første oppstart (det finnes ingen instruksjoner på russisk).

• Vladimir

Motoren sviktet.
    Jeg finner ikke hvor jeg kan reparere eller bytte den ut.
    Jeg ville være svært takknemlig for nødvendig informasjon.

• Admin

Skriv til ATVEL-representanter. De har en lignende modell, ATVEL G9. Jeg tror de monterer den på samme fabrikk, og motoren burde passe. Eller du kan få den reparert på servicesenteret deres.

Legg til en kommentar

E-postadressen din vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket *