PUPPYOO T12 Plus Rinse: En kraftfull upprättstående dammsugare med golvpoleringsmaskin och effektiv smutsuppsamlingsanordning

PUPPYOO T12 Plus Rinse är en ganska intressant och konkurrenskraftig upprättstående dammsugare. Den anses till och med vara en av de bästa i sin klass. Den är inte bara lämplig för dammuppsamling utan även för fullfjädrad våtrengöring, tack vare den medföljande skurplattan. PUPPYOO T12, som kostar runt 350 euro (eller 550-600 dollar), har ett komplett paket med olika tillbehör, ett högkvalitativt filtreringssystem, en kraftfull motor och en effektiv rengöringsmodul på huvudmunstycket. Nedan kommer jag att testa denna sladdlösa dammsugare noggrant och sedan uttrycka min åsikt om huruvida den är värd pengarna. Så, låt oss sätta igång!
Utrustning
Dammsugaren kom i en märkesförpackning som denna:
Paketet inkluderar:
- Huvudblocket.
- Golvbas för laddning och förvaring av tillbehör.
- Bruksanvisning.
- Grundläggande golvmunstycke.
- Poleringstillbehör.
- Förlängningsrör.
- Vägghållare.
- Strömadapter.
- Mätkopp.
- Reserv HEPA-filter.
- Fästelement för vägghållare.
- Tillbehör för rengöring av möbler.
- Flexibel slang.
- Fogmunstycke.
- Fäste med glidande borst.
- Mjuk borsttillsats.
Det kompletta paketet innehåller alla nödvändiga tillbehör för att använda dammsugaren. Det är ett plus!
Utseende
Nu ska vi ta en titt på designen på PUPPYOO T12. Låt oss börja med huvudenheten. Den är tillverkad i grått och rött. Batteriet är tyvärr inte avtagbart. Under handtaget finns en laddningsport för att ansluta laddaren och ladda den på ett väggfäste eller en golvstation. Ett HEPA-avgasfilter finns på änden. Luftventilerna är riktade åt sidorna.
Den övre kontrollpanelen har en på/av-knapp, en informativ OLED-display och en lägesomkopplare. ECO-, Automatic- och TURBO-lägen är tillgängliga. Displayen visar batteriprocent, driftläge och servicemeddelanden.
Dammbehållaren tas enkelt bort genom att lyfta den uppåt. Den hålls på plats av magneter inuti huvudenheten. Filtreringssystemet inkluderar ett HEPA-filter, ett svampfilter, ett cyklonfilter och ett metallnätfilter. Totalt fem kompletta filtreringssteg. Dammet töms enkelt ur behållaren.
Låt oss ta en titt på de medföljande tillbehören. Låt oss börja med huvuddelen. Den har en vridled för ökad manövrerbarhet. Fronten har LED-belysning för att markera rengöringsområdet. Rengöringsmodulen består av två rullar: en med mjuka, fluffiga borst och en med korta, elastiska borst. Mellan dem finns en skrapa och en sugport. Rullarna frigörs genom att trycka på en spärr på sidan. Mycket bekvämt.
Själva munstycket är utrustat med en smutsdetekteringssensor. I automatiskt läge kan PUPPYOO T12 öka sugkraften när den känner av var smuts samlas.
Mopptillbehöret förtjänar också särskild uppmärksamhet. Det rymmer upp till 390 ml vatten. Fronten har även LED-belysning för att markera rengöringsområdet. Rengöringsmodulen består av två roterande, runda, tjocka tygdynor. En sugport finns framför dynorna. Detta möjliggör bekväm dammsugning och moppning. Tillverkaren erbjuder även justerbart vattenflöde till dynorna, med två nivåer eller en vattenavstängningsbrytare.
På tal om andra tillbehör är klädselrengöringstillbehöret mycket användbart. Det har en motoriserad borste med borst och flik som enkelt kan tas bort från monteringsytan utan verktyg.
Det infällbara borstmunstycket är standard, men fogmunstycket har en unik design. Munstyckets spets är utrustad med en LED-lampa, vilket förbättrar dammuppsamlingen i områden med svagt ljus. Det mjuka borstmunstycket är också standard. Det kan användas för att dammsuga upp skräp och damm på hyllor och andra ytor.
Låt oss titta närmare på förvaringsalternativen för den här dammsugaren. Det första alternativet är att hänga den på ett väggfäste utrustat med en laddningskontakt.
Eller förvara den prydligt på golvstationen, som också har en laddningskontakt när huvudenheten är dockad. En stor fördel med golvstationen är att den rymmer alla medföljande tillbehör.
Och så här ser dammsugaren ut monterad. Byggkvaliteten är mycket hög, jag har inga klagomål alls.
Tekniska specifikationer
De viktigaste egenskaperna hos PUPPYOO T12, enligt tillverkarens angivelser:
- Strömförbrukning 585 W.
- Sugkraft upp till 185 aW.
- Li-jonbatteri 3000 mAh.
- Dammuppsamlare 500 ml.
- Vattentank 390 ml.
- Drifttid upp till 14 min (Super) upp till 70 min (Eco).
- Vikt helt monterad: 2,9 kg.
- Ljudnivå 76-80,6 dB.
Jag mätte ljudnivån själv med en ljudnivåmätare. Vid mandeleffekt varierade den från 76 till 79 dB, och vid maximal effekt var toppen 80,6 dB.
På tal om batteritid, i Eco-läge når den 70 minuter, men vid maximal effekt under testning var driftstiden 13 minuter och 40 sekunder, vilket är ett bra resultat med tanke på effekten, som också kommer att testas i testerna nedan.
Jag vill också framhäva dammsugarens vikt när den är helt monterad. Själva huvudenheten väger 1 594 gram, förlängningsröret väger 329 gram och huvudmunstycket väger 958 gram. Dammsugarens totala vikt när den är helt monterad är 2 881 gram, vilket också är i nivå med de flesta liknande dammsugare. Dessutom, med fogmunstycket monterat, är vikten bara 1 637 gram.
Testning
Och slutligen, låt oss gå vidare till den viktigaste delen: testning. En detaljerad videorecension av PUPPYOO T12 Plus Rinse, inklusive alla tester, har redan förberetts och publicerats på kanalen:
Sugkraft
Och slutligen, låt oss gå vidare till testerna. Låt oss först kontrollera effekten på testbänken. PUPPYOO T12 är verkligen en kraftfull sladdlös dammsugare. Den kan suga upp skräp även från ett 10 mm mellanrum. Testet klarade!
Samla upp skräp på laminatgolv
Nu ska vi testa hur bra PUPPYOO T12 plockar upp golvskräp. Jag spred ut olika typer av skräp på laminatgolvet: hår, päls, spannmål och annat mindre hushållsskräp. Den här enheten plockar upp golvskräp bra. Det enda problemet är att LED-panelerna är placerade utanför enheten, vilket gör det svårt att plocka upp skräp längs golvlister och i hörn. Rullarna når helt enkelt inte fysiskt dessa områden. Även om du kör munstycket längs golvlisten plockar rullarna fortfarande upp skräp. Den här sladdlösa dammsugaren kan dock inte plocka upp skräp i hörn, och det är den första allvarliga kritiken jag har.
En liten mängd hår fastnade på rullen, men det mesta av skräpet samlades i dammsamlaren. Testet godkändes!
Mattrengöring
Även när det gäller mattrengöring presterade PUPPYOO T12 bra. Den rengör mattor med medelhög lugg bra och tar bort skräp av varierande texturer.
Och här är rullarnas skick efter att de samlat upp skräp. Som ni ser är de insnärjda i päls och hår. Och de är lätta att rengöra. Även detta test klarades!
Våt rengöring
Jag ska också demonstrera moppningstillbehörets effektivitet. Först ska jag använda det för att skrubba bort torkad smuts från laminatgolvet. PUPPYOO T12 hanterar denna uppgift med lätthet. Dukarna absorberar smuts bra, även om de lämnar små ränder. Detta är inte en fullfjädrad våt-/torrdammsugare, vilket innebär att den kan samla smuts i en separat behållare, så du måste skrubba smutsen först, sedan skölja dukarna och torka upp eventuell kvarvarande vätska från golvet.
PUPPYOO T12 har dock en stor fördel: den är utmärkt på att rengöra smuts ända upp till golvlisten, vilket inte kan sägas om de flesta fullfjädrade våt-/torrdammsugare med fluffiga valsar som jag har recenserat. Detta tack vare dukarna som sträcker sig utanför kroppens kanter. Detta är en stor fördel med denna dammsugare.
PUPPYOO T12 kan ta bort även de tuffaste, intorkade fläckarna. Det tog bara 5 minuter att ta bort fläckarna helt, med bara en sköljning av trasorna. Vi behövde inte ens använda något tvättmedel. Som jämförelse tar fullfjädrade våt-/torrdammsugare vanligtvis bort samma fläckar på 10 minuter.
Använda ytterligare tillbehör
Jag vill också påpeka hur bra rengöringstillbehöret för madrasser och klädsel fungerar. Jag använde det för att rengöra klädseln på en soffa, och efteråt hamnade en hel del damm i dammbehållaren, trots att soffan såg ren ut.
De andra tillbehören fick också användning. Fogmunstycket med sin lampa visade sig vara särskilt praktiskt.
Låt oss sammanfatta det
PUPPYOO T12 har granskats och testats noggrant. Med tanke på priset och min erfarenhet efter tester, här är fördelarna jag upptäckte:
- Hög sugkraft.
- Kan användas för både torr- och våtrengöring.
- Ett universellt huvudmunstycke med två olika rullar för alla typer av golvbeläggningar.
- Ett effektivt polertillbehör som effektivt tar bort smuts och kan till och med användas för att polera golv.
- God kvalitet på avfallsinsamlingen.
- Komplett set.
- Tillgänglighet av två baser för förvaring och laddning av dammsugaren.
- Högkvalitativt filtreringssystem.
- Belysning av området som ska rengöras.
- Full garanti från tillverkaren.
När det gäller nackdelarna vill jag påpeka följande:
- Fjärrbelysningen av huvudmunstycket möjliggör inte effektiv uppsamling av skräp i hörn.
- När du använder en dammsugare måste du använda den andra handen.
- Ej avtagbart batteri.
Den största nackdelen är den första. Men i vardagsbruk är den inte så uppenbar och kanske inte ens märkbar för många användare. I vilket fall som helst är fördelarna betydligt fler och betydande, så jag kan tryggt rekommendera PUPPYOO T12. Den toppar definitivt listan med rätta. Betyg av de bästa upprättstående dammsugarna med våtrengöringsfunktion år 2022!
Med det sagt vill jag avsluta den här recensionen. Om ni har några frågor, ställ dem gärna i kommentarerna. Trevlig shopping allihopa. Hej då!

Hej! Min vattenförsörjning fungerar inte. Vad kan problemet vara? Jag kanske behöver göra något under första uppstarten (det finns inga instruktioner på ryska).
Motorn gick sönder.
Jag hittar inte var jag kan reparera eller byta ut den.
Jag skulle vara mycket tacksam för nödvändig information.
Skriv till ATVEL-representanter. De har en liknande modell, ATVEL G9. Jag tror att de monterar den på samma fabrik och motorn borde passa. Eller så kan du få den reparerad på deras serviceverkstad.