Neatsvor T30: En prisvenlig, opretstående støvsuger

Neatsvor T30 er en prisvenlig, opretstående støvsuger. Med en pris på mellem €175-210 eller $185-225 med den nuværende valutakurs ligger den i mellemprisklassen. Trods sit forholdsvis standarddesign kan den prale af en UV-lampe til overfladedesinfektion og et automatisk effektboost, når der registreres snavs. Nedenfor vil jeg grundigt teste Neatsvor T30 og derefter dele min mening om, hvorvidt den er værd at købe. Så lad os komme i gang!
Udstyr
Pakken indeholder:
- Opladnings- og selvrensende base til støvsuger med tilbehørsholder.
- Strømadapter.
- Rengøringsværktøj.
- Unbrakonøgle til at fjerne håndtaget om nødvendigt.
- Brugsanvisning oversat til russisk.
Sættet er minimalt. Reservedele og endda et rengøringsmiddel fra mærket er ikke inkluderet.
Udseende
Lad os nu se på Neatsvor T30's design. Den har et velkendt design og driftsprincip. Lad os starte med rengøringsmodulet. Topdækslet er aftageligt og afslører en rulle med bløde, luftige børster. Over rullen er der en række dyser for jævn vandfordeling under drift. Bag rullen er der en skraber og en sugeport.
Rullen strækker sig ikke ud til kanterne af gulvet, så man kan roligt sige, at der vil være en blind vinkel langs fodlisten under vask. Der er placeret en UV-lampe under rullen til overfladedesinfektion. Jeg kan ikke vurdere effektiviteten af denne løsning, men vi kan se, at den aktiveres ved kontakt med gulvet, hvilket signaleres af en speciel sensor placeret ved siden af lampen.
Over rengøringsmodulet er der en 800 ml beskidtvandstank. Den indeholder et HEPA-filter med et net, en flyder til at kontrollere vandniveauet og et grovfilter. Rentvandstanken er ret stor og rummer 1000 ml. Der er indbygget et net til grovfiltrering i låget.
Det er godt, at støvsugerens batteri er aftageligt. Dette forenkler udskiftningsprocessen betydeligt og giver dig mulighed for at forlænge dens driftstid ved at købe et ekstra batteri.
Kabinettet har et praktisk placeret informativt display, der viser batteriopladningen, den valgte driftstilstand, strømniveauet og servicemeddelelser.
Våd-/tørstøvsugeren styres af knapper på håndtaget. Disse knapper inkluderer tænd/sluk, skift mellem to driftstilstande (automatisk og maksimal), aktivering af UV-lampe og vandtilførsel til/fra. Om nødvendigt kan du slukke for vandtilførslen og bruge støvsugeren til enten flydende eller tør rengøring. I automatisk tilstand justerer Neatsvor T30 automatisk sugekraften, når den registrerer snavs eller væsker på gulvet.
Til sidst er det vigtigt at nævne, at Neatsvor T30 understøtter stemmemeddelelser på russisk. Du kan deaktivere dem ved at trykke på den tilsvarende knap på enheden.
Apropos basen, så oplader og selvrenser støvsugeren kun på den. Der er ingen måde at tørre rullen på.
Samlet set har Neatsvor T30's design både styrker og svagheder. Jeg vil dele mine tanker om disse, når jeg gennemgår resultaterne.
Tekniske specifikationer
De vigtigste egenskaber ved Neatsvor T30, som angivet af producenten:
- Batteri: Li-ion, 3800 mAh.
- Strømforbrug: 255 W.
- Arbejdstid: 15/45 min.
- Opladningstid op til 240 min.
- Rentvandstank: 1000 ml.
- Beholder til snavset vand: 800 ml.
- Støjniveau: 74-77 dB.
- Vægt: 5,2 kg.
Jeg vil gerne fremhæve den øgede batterikapacitet, den lange batterilevetid i normal tilstand og de tilstrækkeligt store vandtanke. Jeg målte personligt støjniveauet: 74-77 dB, lidt højere end producentens specifikationer.
Testning
En detaljeret videoanmeldelse af Neatsvor T30, inklusive alle tests, er allerede blevet udarbejdet og offentliggjort på kanalen:
Og endelig, lad os gå videre til testene. Neatsvor T30 klarer sig godt i den daglige gulvrengøring, både på træ- og fliseoverflader. Den efterlader ikke striber, og når den bruges korrekt, beskadiger den ikke sarte gulve.
Denne ledningsfri støvsuger kan ikke kun bruges til rengøring af gulve, men også til at opsuge væsker. Og ligesom i mit tilfælde bestod den endda den nu traditionelle test med at opsuge en blanding af råt æg og mel.
Neatsvor T30 kan også bruges til at fjerne let indtørret snavs fra gulve. Som du kan se, er der ingen mærker eller striber tilbage. Gulvet er perfekt rent.
Da rullen ikke strækker sig helt op til kanten af huset, forbliver der en smal strimmel på cirka 22 mm bredde. Dette er vigtigt at tage højde for.
Neatsvor T30 kæmper dog med genstridige pletter. Den fjernede kaffepletter, men jeg brugte 13 minutter på at skrubbe indtørrede sovspletter, hvilket ikke var nok tid til at rengøre stativet helt. Den dumpede denne test.
Derudover kan denne våd-/tørstøvsuger også bruges til tør rengøring. Den opsamler nemt snavs af forskellige teksturer fra gulvet. Der er ingen blinde vinkler langs fodlister eller i hjørner; alt snavs opsamles direkte fra stativet. Det er et plus!
Da dette er en våd/tør støvsuger, er den ikke praktisk til rengøring af tæpper. Det er dog stadig muligt, hvis du ikke fylder vand i tanken eller bruger vådtilstanden, som blot støvsuger snavs uden at tilsætte vand. Rullen er, på trods af sin luftige tekstur, i stand til at opsamle dyrehår, pels og andet snavs.
Snavs kan dog tilstoppe sugehullet og blokere børsten, hvilket var det, der skete under testen, da sugesystemet ikke fungerer korrekt uden vand. Samlet set anbefaler jeg stadig at rengøre tæpper med en almindelig opretstående støvsuger eller at overlade denne opgave til en robotstøvsuger med et passende design og kraft.
Den sidste test er at kontrollere selvrensningsydelsen efter alle testene. Låget er praktisk talt rent efter selvrensning, ligesom selve rullen. Der var dog noget mel og andet snavs tilbage bag rullen. Så selvrensningen er ikke perfekt, men samlet set er den tilstrækkelig til daglig brug. Under normale forhold yder støvsugeren meget bedre.
Personlig mening
Neatsvor T30 opretstående våd-/tørstøvsugeren er blevet grundigt anmeldt og testet. Jeg vil dele mine tanker om den.
Jeg kunne godt lide følgende:
- Vandtanke med stor kapacitet.
- Aftageligt batteri.
- Øget batterikapacitet og som følge heraf længere driftstid.
- Kvaliteten af gulvvask er ret acceptabel til husholdningsforhold.
- Automatisk effektforøgelse, når der registreres kontaminering.
- Informativ visning på kroppen.
- Stemmebeskeder på russisk.
- Rimelig pris.
Hvad angår ulemperne, er der følgende kommentarer om støvsugeren:
- Der er ingen udtørring af rullen på basen.
- Vasker ikke en smal stribe langs fodlisten.
- Ikke i stand til at fjerne vanskelige pletter.
- Ikke egnet til rengøring af tæpper.
- Der er ingen fuld lokal garanti og service.
Alt i alt er dette en ret god opretstående støvsuger til prisen. Der er selvfølgelig nogle kritikpunkter, men de fleste af dem er typiske for lignende apparater. Efter min mening ville Neatsvor T30 være et godt valg, hvis den koster €170 eller mindre. Den har ikke mange konkurrenter til den pris, og givet dens specifikationer er den bestemt bedre end de fleste.
På den baggrund vil jeg gerne afslutte denne anmeldelse. Hvis du har spørgsmål, så stil dem endelig i kommentarerne. God shopping. Farvel!

Nu har Neatsvor T30 nogle overraskelser, der venter på dig :))