Neatsvor T50: 17000 Pa, 180° hældningsvinkel, svamperulle til fjernelse af pletter

Neatsvor T50Neatsvor T50

Hej til alle læsere af dette projekt! I denne anmeldelse vil jeg se på den opretstående våd-/tørstøvsuger Neatsvor T50. Den opdaterede model kan prale af en øget sugekraft på 17.000 Pa, en rulle placeret tættere på kanten, en 180-graders vippevinkel og en ekstra svamprulle til pletrengøring. For en så komplet pakke kan man forvente at betale mellem €150 og €200. Nedenfor vil jeg grundigt teste Neatsvor T50, fremhæve dens fordele og ulemper baseret på testresultaterne og derefter dele min personlige mening. Lad os komme i gang!

Udstyr

Vaskestøvsugeren ankom i en mærkevareæske som denne:

Neatsvor T50: KasseNeatsvor T50: Kasse

Boks

Pakken indeholder hovedenheden, et aftageligt håndtag, en opladnings- og selvrensende base, en strømadapter, en reservevalse, et rengøringsværktøj, et ekstra HEPA-filter, en russisksproget brugsanvisning og en gavekuvert fra producenten. Den indeholder et sæt mærkemærker, en nøglering og garantioplysninger.

Neatsvor T50: UdstyrNeatsvor T50: Udstyr

Udstyr

Ikke en dårlig pakke til så overkommelig en pris, lad os komme videre!

Udseende

Lad os se på Neatsvor T50's design. Det er velkendt. Rengøringsmodulet er placeret i bunden, mens tanke, display og kontrolhåndtag er placeret ovenpå.

Rullen er forskudt i forhold til kanten af ​​huset på den ene side, hvilket giver bedre rengøring langs vægge og møbler. Rullens lås er dog ret bred, så der er stadig en blind vinkel.

Neatsvor T50: Rullen forskydes til kanten af ​​kroppenNeatsvor T50: Rullen forskydes til kanten af ​​kroppen

Rullen forskydes til kanten af ​​kroppen

Topdækslet er aftageligt. Rullekuglen holdes på plads af en knapformet lås på siden.

Neatsvor T50: Rengøringsmodul adskiltNeatsvor T50: Rengøringsmodul adskilt

Rengøringsmodul adskilt

Støvsugeren leveres direkte med en standard fnugrulle, ligesom andre våd-/tørstøvsugere. En svamprulle som denne kan installeres i stedet. Ifølge producenten er den bedre til at opsuge væsker og fjerne pletter.

Neatsvor T50: UdskiftningsrullerNeatsvor T50: Udskiftningsruller

Udskiftningsruller

Bag rullen er der en kam til at udrede hår og pels, samt en skraber til at opsamle restvæske fra gulvet og et sugehul.

Beskidtvandstanken rummer 450 ml. Den har et HEPA-filter. Der er intet grovfilter. Vandniveauet overvåges af elektroniske sensorer. Renvandstanken rummer 680 ml.

Neatsvor T50: FiltreringssystemNeatsvor T50: Filtreringssystem

Filtreringssystem

Støvsugeren styres af knapper på håndtaget. Der er tre af dem: tænd/sluk, tilstandsskift og en knap til justering af vandmængden, som også fungerer som selvrensende funktion på basen.

Neatsvor T50: KontrolknapperNeatsvor T50: Kontrolknapper

Kontrolknapper

Der er to driftstilstande: standard og turbo. Du kan bekvemt justere vandgennemstrømningen manuelt med en separat knap, aktivere automatisk vandgennemstrømning eller slukke vandgennemstrømningen helt for at bruge væskesugetilstanden.

Alle oplysninger vises på displayet. Men i betragtning af støvsugeren's budgetpris er den ikke særlig veldesignet. For det første er lysstyrken meget svag. For det andet vises batteriprocenten ikke. Heldigvis er der en høj stemmemeddelelse, der giver information om den valgte tilstand og eventuelle fejl, der måtte opstå.

Neatsvor T50: SkærmNeatsvor T50: Skærm

Vise

En anden vigtig egenskab ved denne våd-/tørstøvsuger er dens 180-graders vippevinkel, der gør det muligt at rengøre gulve under lave møbler. Højden på støvsugeren, når den ligger fladt på det højeste punkt, som er håndtaget på beskidtvandsbeholderen, er cirka 13,7 cm.

Neatsvor T50: HældningsvinkelNeatsvor T50: Hældningsvinkel

Hældningsvinkel

Apropos basen, så oplader og selvrenser våd-/tørstøvsugeren kun sin rulle med vand. Der er ingen tørre- eller varmefunktion, hvilket ikke er ideelt for 2025.

Neatsvor T50: Opladnings- og selvrensende baseNeatsvor T50: Opladnings- og selvrensende base

Opladnings- og selvrensende base

Tekniske specifikationer

Hovedkarakteristika for Neatsvor T50, som angivet af producenten:

• Batteri: Li-ion, 4000 mAh
  • Strømforbrug: 180 W
  • Sugekraft: op til 17.000 Pa
  • Driftstid: op til 60 min
  • Rentvandstank: 680 ml
  • Beholder til snavset vand: 450 ml
  • Støjniveau: 72-75 dB

Den øgede batterikapacitet og den øgede sugekraft skiller sig ud her. Jeg testede personligt støjniveauet, som ligger mellem 75-76,5 dB. Min erfaring er, at støjniveauet er en smule højere end i lignende produkter.

Neatsvor T50: StøjniveauNeatsvor T50: Støjniveau

Støjniveau

Testning

En detaljeret videoanmeldelse af Neatsvor T50, inklusive alle tests, er allerede blevet udarbejdet og offentliggjort på kanalen:

Lad os komme i gang med testene! Neatsvor T50 klarede sig godt under virkelige forhold. Den klarer regelmæssig daglig rengøring uden problemer – uanset om det er laminat eller fliser. Gulvet er rent og stribefrit bagefter, og så længe du ikke overdriver vandet, vil det ikke beskadige sarte overflader.

Neatsvor T50: Daglig gulvrengøringNeatsvor T50: Daglig gulvrengøring

Daglig gulvrengøring

Våd-/tørstøvsugeren demonstrerede også sin evne til ikke blot at rengøre gulve grundigt, men også at opsuge spild og komplekse blandinger. I en test med en blanding af rå æg og mel forblev overfladen ren og stribefri.

Derudover håndterer Neatsvor T50 snavs pålideligt. Efter en omgang med rullen er der ingen striber eller snavsrester tilbage på gulvet – resultaterne er fremragende.

Neatsvor T50: Rengøring af gulve fra snavsNeatsvor T50: Rengøring af gulve fra snavs

Vask af gulvet fra snavs

Desuden er enheden, takket være rullen, der strækker sig ud til kanten af ​​​​kroppen, i stand til at rengøre snavs tættere på fodlister og møbler. I virkeligheden er den blinde vinkel ikke mere end 10 mm, og i virkeligheden endnu mindre.

Neatsvor T50: BlindvinkelNeatsvor T50: Blindvinkel

Blind vinkel

Selvom de fleste lignende enheder har en blind vinkel på omkring 15-20 mm, har virksomhedens ingeniører stadig plads til forbedringer, hvis de ønsker det.

Neatsvor T50 klarede sig også godt på indtørrede pletter. Kaffe- og sovspletter blev fjernet uden brug af rengøringsmidler – kun vand. En fuldstændig fjernelse tog omkring 6 minutter, hvilket er et godt resultat. Til sammenligning tager det 8 til 10 minutter for mange lignende produkter at udføre den samme opgave. I øvrigt brugte jeg en skumrulle, og jeg fandt ingen forskel i effektiviteten sammenlignet med en fnugrulle. Jeg er sikker på, at skumrullen er nemmere at fjerne pletter med, hvilket tyder på, at materialets praktiske anvendelighed er nøglen.

Neatsvor T50: Fjerner genstridige pletterNeatsvor T50: Fjerner genstridige pletter

Fjernelse af vanskelige pletter

Våd-/tørstøvsugeren kan også bruges til støvopsamling. Det kræver et par forsøg at samle større partikler op, men det lykkes. Næsten alt snavs opsamles fra stativet. Der er en lille blind plet i hjørnet, men det er et problem med de fleste lignende apparater.

Neatsvor T50: Opsamling af affald på laminatgulveNeatsvor T50: Opsamling af affald på laminatgulve

Opsamling af snavs på laminatgulv

Jeg tjekkede også, om kammen, der var fastgjort til rullen, var effektiv til at udrede hår og pels. Nej, håret filtrede sig rundt om rullen, og kammen fjernede det ikke. For at være fair, nævner reklamematerialet ikke effektiv hårfjerning.

Neatsvor T50: Anti-tangle hårbeskyttelseNeatsvor T50: Anti-tangle hårbeskyttelse

Beskyttelse mod filtret hår

Da Neatsvor T50 er en våd-/tørstøvsuger, er dens primære formål at rengøre hårde gulve. Den kan dog også bruges til tæpperens ved at slukke for vandtilførslen, dvs. aktivere væskesugefunktionen. I praksis leverer støvsugeren anstændige resultater: på trods af den bløde valsestruktur opsamler den effektivt dyrehår, hår og småt snavs fra tæpper med lav luv.

Denne våd-/tørstøvsuger er ikke egnet til tæpper med høj eller luftig luv. På grund af rullens og sugesystemets design kan den kun opsamle snavs på overfladen, men ikke fjerne det fra dybt inde i luven. Dette bekræftes af testresultater: Rengøringseffektiviteten på sådanne tæpper er betydeligt lavere end for konventionelle, opretstående tørstøvsugere.

Neatsvor T50: TæpperensNeatsvor T50: Tæpperens

Tæpperensning

Det er også vigtigt at huske på, at rullen og sugekanalen kan blive tilstoppet under tørrensning. Da denne maskine primært er designet til gulvrengøring, er tørsugning mindre effektiv.

Neatsvor T50: Tilstoppet sugekanalNeatsvor T50: Tilstoppet sugekanal

Tilstoppet sugekanal

Efter alle testene blev våd-/tørstøvsugerens selvrensende ydeevne kontrolleret. Efter at have skrubbet genstridige pletter og snavs væk, kunne vi se, at svampefilteret var ret snavset. Vi kørte selvrensningscyklussen, og rullen var bestemt renere bagefter, men jeg vil ikke sige, at resultatet var fremragende. Det krævede flere selvrensende cyklusser. Derudover forblev området bag rullen snavset.

Neatsvor T50: Selvrensende kvalitetNeatsvor T50: Selvrensende kvalitet

Selvrensende kvalitet

Jeg tjekkede fnugrullens selvrensende ydeevne efter testen. Vi kan se, at den også er snavset. Efter selvrensningen så fnuglene bedre ud, men de var ikke helt rene, og nogle hår forblev filtrede.

Og selv i hverdagen, efter daglig brug, er området bag rullen dækket af pels.

Alt i alt har jeg nogle spørgsmål om selvrensningssystemet. Ingeniørerne skal forbedre systemet for at få det til at fungere bedre.

Personlig mening

Neatsvor T50 opretstående våd-/tørstøvsugeren er blevet grundigt anmeldt og testet. Jeg vil fremhæve de fordele og ulemper, jeg opdagede, og derefter dele min personlige mening. Jeg kunne lide følgende:

1. Støvsugeren er i stand til at fjerne vanskelige pletter hurtigere end dens analoger.
  2. Rullen strækker sig tættere på kanten af ​​​​kroppen for at rengøre gulvet tættere på fodlister og møbler.
  3. 180 graders vippevinkel giver dig mulighed for at rengøre under møbler.
  4. Høj sugekraft, at dømme efter de angivne egenskaber.
  5. Kraften og vandtilførslen til valsen er justerbar. Der er praktisk talt en manuel vandtilførselsknap.
  6. Højkvalitets affaldsindsamling på hårde overflader og tæpper med lav luv.
  7. Godt udstyr: der er et ekstra filter og en udskiftningsrulle.
  8. En separat svamperulle er også værd at nævne. Den er mere praktisk og kan bruges til at opsuge væsker, da den absorberer fugt bedre.
  9. Indbygget stemmeassistent.
  10. Tilgængelighed af garanti og service.

I forbindelse med kommentarerne blev følgende fundet:

1. Rullens selvrensende funktion på stationen skal forbedres.
  2. Der er ingen funktion til at tørre rullen efter selvrensning.
  3. Der er stadig en blind zone mellem kanten af ​​rullen og fodlisten, selvom den er mindre end ved mange lignende produkter.
  4. Ikke-aftageligt batteri.
  5. Ikke egnet til rengøring af tæpper med mellemluv.
  6. Der er intet grovfilter til rengøringsvæske i beskidtvandstanken.

Generelt set er nogle af klagerne fælles for de fleste våd-/tørstøvsugere, men denne model har også sine egne unikke ulemper. Hvis disse ikke er kritiske for dig, og du leder efter en overkommelig våd-/tørstøvsuger med en 180-graders vippevinkel, kan du overveje denne model.

Det er alt, hvad jeg har for nu. Hvis du har spørgsmål, så stil dem endelig i kommentarerne. God shopping til alle. Farvel!

Tilføj en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Obligatoriske felter er markeret *