Neatsvor T35: En tæppevenlig, opretstående støvsuger

Neatsvor T35 opretstående våd-/tørstøvsugeren kan, udover selvrensende og gulvvaskende funktioner, prale af en automatisk boost-funktion, en UV-lampe til overfladedesinfektion og, vigtigst af alt, en udskiftelig rulle til tør rengøring, inklusive tæpperens. I skrivende stund ligger prisen mellem €190-220, hvilket generelt er rimeligt for denne type enhed. Nedenfor vil jeg grundigt teste Neatsvor T35, fremhæve dens fordele og ulemper og derefter give min mening om, hvorvidt denne våd-/tørstøvsuger er værd at købe. Så lad os komme i gang!
Udstyr
Støvsugeren ankom i en mærkevareæske som denne:
Den indeholder:
- Aftageligt håndtag.
- Tank til snavset vand.
- Ren vandtank.
- Base til opladning og selvrensning af støvsugeren.
- Holder til tilbehør til basen.
- Strømadapter.
- Udskiftelig silikonerulle.
- Støvsuger rengøringsbørste.
- Unbrakonøgle til afmontering af håndtaget.
- Dokumentation til støvsugeren.
- Nøglering med mærke som gave.
Sættet er standard. Der medfølger ingen reservedele. Det er dog en fordel, at der medfølger en reservevalse.
Udseende
Lad os nu se på designet af Neatsvor T35. Den har et standarddesign: et rengøringsmodul baseret på en rulle, en beskidtvandstank, en rentvandstank, et display og et håndtag med betjeningsknapper.
Rengøringsmodulets dæksel er aftageligt. Rullen er lavet af bløde børster og har et velkendt design. Vand tilføres rullen gennem otte dyser. En skraber til opsamling af resterende væske og en sugeport er placeret nedenunder.
Den udskiftelige silikonerulle er velegnet til renseri og tæpperens. Den tiltrækker færre hår og dyrehår og er bedre til at opsamle større snavs. Du vil dog ikke kunne rengøre gulve med silikonerullen installeret.
Jeg vil også gerne påpege, at der er en blind vinkel på begge sider af rullen mod kanten af kroppen, hvis bredde vil blive testet.
Bag rullen er der placeret en UV-lampe. Den tænder, når dysen rører gulvet, hvilket signaleres af en speciel sensor, der er placeret ved siden af lampen.
Over rengøringsmodulet er der en 800 ml beskidtvandstank. Indeni er der et HEPA-filter med en netsi, en flyder til at kontrollere vandniveauet og et grovfilter.
Renvandstanken er ret stor og rummer 1000 ml. Låget har et indbygget net til grovfiltrering af væsken.
Våd-/tørstøvsugeren styres af knapper på håndtaget. Disse knapper inkluderer tænd/sluk, skift mellem to driftstilstande (automatisk og maksimal), tænding af UV-lampen og åbning af vandtilførslen.
Alle oplysninger vises på det informative display. I automatisk tilstand justerer Neatsvor T35 automatisk sugekraften, når den registrerer snavs og væsker på gulvet.
Til sidst er det vigtigt at nævne, at denne støvsuger understøtter stemmemeddelelser på russisk. Du kan deaktivere dem ved at trykke på den tilsvarende knap på enheden.
Apropos basen, så oplader og selvrenser støvsugeren kun på den. Der er ingen måde at tørre rullen på.
Samlet set har Neatsvor T35's design både styrker og svagheder. Jeg vil dele mine tanker om disse, når jeg gennemgår resultaterne.
Tekniske specifikationer
Hovedkarakteristika for Neatsvor T35, som angivet af producenten:
- Batteri: Li-ion, 4000 mAh.
- Strømforbrug: 135 W.
- Arbejdstid: 15/45 min.
- Opladningstid op til 240 min.
- Rentvandstank: 1000 ml.
- Beholder til snavset vand: 800 ml.
- Støjniveau: 76-82,5 dB.
- Vægt: 5,2 kg.
Jeg vil gerne fremhæve den øgede batterikapacitet, den lange driftstid i normal tilstand og de tilstrækkeligt store vandtanke. Støjniveauet blev målt personligt og lå mellem 76 og 82,5 dB. Støvsugeren er en smule højere end lignende modeller, men ikke alarmerende for denne type udstyr.
Testning
Og endelig, lad os gå videre til testene. En detaljeret videoanmeldelse af Neatsvor T35, inklusive alle testene, er allerede blevet udarbejdet og offentliggjort på kanalen:
Neatsvor T35 er god til daglig gulvrengøring, både på træ- og fliseoverflader. Den efterlader ingen striber, og når den bruges korrekt, beskadiger den ikke sarte gulve.
Denne ledningsfri støvsuger kan ikke kun bruges til rengøring af gulve, men også til at opsuge væsker. Og ligesom i mit tilfælde bestod den endda den nu traditionelle test med at opsuge en blanding af råt æg og mel.
Neatsvor T35 kan også bruges til at fjerne let indtørret snavs fra gulve. Som du kan se, er der ingen mærker eller striber tilbage. Gulvet er perfekt rent.
Da rullen ikke strækker sig helt op til kanten af huset, forbliver der en smal strimmel på cirka 18 mm bredde. Dette er vigtigt at tage højde for.
Denne støvsuger fjernede endda genstridige, indtørrede kaffe- og saucepletter. Som med lignende støvsugere tog det lidt tid at fjerne saucepletterne. For at være præcis tog det 8 minutter at fjerne pletten. Dette er en smule bedre end de fleste støvsugere i budget- til mellemprisklassen, som typisk fjerner lignende pletter på 10 minutter. Derudover blev der ikke brugt rengøringsmiddel, da producenten ikke medfølger et.
Derudover kan denne våd-/tørstøvsuger også bruges til tør rengøring. Til denne test installerede jeg en silikonerulle. Den samler nemt forskellige typer snavs op fra gulvet. Der er ingen blinde vinkler langs fodlister eller i hjørner; alt snavs opsamles direkte fra stativet. Det er et plus!
Tæpper kan også rengøres med denne støvsuger, både tæpper med lav luv og bløde tæpper.
Silikonerullen fanger ikke hår og fnug, men leder alt snavs ned i beskidtvandsbeholderen. Snavs i sig selv kan dog tilstoppe sugeporten, da sugesystemet ikke fungerer korrekt uden vand. Samlet set er det muligt at rengøre tæpper med Neatsvor T35, men det er ikke den bedste løsning.
Den sidste test er at kontrollere den selvrensende kvalitet efter alle testene.
Låget var praktisk talt rent efter selvrensning, ligesom selve rollerballen. Der var stort set heller ikke snavs bag rollerballen. Så selvrensningen er på niveau med lignende produkter, og samlet set er den tilstrækkelig til daglig brug.
Personlig mening
Neatsvor T35 opretstående våd-/tørstøvsugeren er blevet grundigt anmeldt og testet. Jeg vil dele mine tanker om den.
Jeg kunne godt lide følgende:
- Store vandtanke betyder, at du sjældnere skal tømme beskidt vand ud og genopfylde med rent vand under rengøring.
- Velegnet til rengøring af tæpper takket være den medfølgende silikonerulle.
- Kvaliteten af gulvvask er ret acceptabel til husholdningsforhold.
- I stand til at fjerne selv de mest vanskelige pletter.
- Øget batterikapacitet og som følge heraf længere driftstid.
- Automatisk effektforøgelse, når der registreres kontaminering.
- Informativ visning på kroppen.
- Stemmebeskeder på russisk.
Jeg kan ikke rigtigt fremhæve tilstedeværelsen af en UV-lampe som en fordel, da jeg ikke har nogen måde at teste dens effektivitet på. Men for mange kan det være en fordel.
Hvad angår ulemperne, er der følgende kommentarer om støvsugeren:
- Der er ingen udtørring af rullen på basen.
- Ikke-aftageligt batteri.
- Vasker ikke en smal stribe langs fodlisten.
Alt i alt er dette en ret god våd-/tørstøvsuger til prisen. Der er selvfølgelig nogle kritikpunkter, men de fleste af dem er typiske for lignende apparater, især i prislejet under €200. Derfor har jeg ingen overbevisende grunde til ikke at anbefale denne våd-/tørstøvsuger.
På den baggrund vil jeg gerne afslutte denne anmeldelse. Hvis du har spørgsmål, så stil dem endelig i kommentarerne. God shopping. Farvel!