Neatsvor T30: Een betaalbare staande stofzuiger

Neatsvor T30Neatsvor T30

De Neatsvor T30 is een betaalbare staande stofzuiger. Met een prijs tussen €175 en €210, of $185 en $225 tegen de huidige wisselkoers, valt hij in het middensegment. Ondanks het vrij standaard ontwerp beschikt hij over een UV-lamp voor oppervlakteontsmetting en een automatische boostfunctie wanneer er vuil wordt gedetecteerd. Hieronder test ik de Neatsvor T30 uitgebreid en geef ik mijn mening over de aanschafprijs. Laten we beginnen!

Apparatuur

Het pakket omvat:

1. Oplaad- en zelfreinigend basisstation voor stofzuiger met accessoirehouder.
  2. Voedingsadapter.
  3. Reinigingsgereedschap.
  4. Gebruik indien nodig een inbussleutel om de handgreep te verwijderen.
  5. Gebruiksaanwijzing vertaald in het Russisch.
Neatsvor T30: uitrustingNeatsvor T30: uitrusting

Apparatuur

De set is zeer beperkt. Reserveonderdelen en zelfs een merkreinigingsmiddel zijn niet inbegrepen.

Verschijning

Laten we nu eens kijken naar het ontwerp van de Neatsvor T30. Het heeft een vertrouwd ontwerp en werkingsprincipe. We beginnen met de reinigingsmodule. De bovenklep is verwijderbaar, waardoor een rol met zachte, pluizige borstelharen zichtbaar wordt. Boven de rol bevindt zich een reeks sproeiers voor een gelijkmatige waterverdeling tijdens het gebruik. Achter de rol bevinden zich een schraper en een zuigopening.

Neatsvor T30: reinigingsmoduleNeatsvor T30: reinigingsmodule

Reinigingsmodule

De rol bereikt niet de randen van de behuizing, dus er zal ongetwijfeld een blinde vlek langs de plint ontstaan ​​tijdens het schoonmaken. Onder de rol bevindt zich een UV-lamp voor oppervlaktedesinfectie. Ik kan de effectiviteit van deze oplossing niet beoordelen, maar we zien wel dat de lamp activeert bij contact met de vloer, wat wordt gesignaleerd door een speciale sensor naast de lamp.

Boven de reinigingsmodule bevindt zich een vuilwatertank van 800 ml. Deze bevat een HEPA-filter met een gaas, een vlotter voor de waterstandregeling en een groffilter. De schoonwatertank is vrij groot, met een inhoud van 1000 ml. In de dop is een gaas voor grove filtering ingebouwd.

Neatsvor T30: watertanksNeatsvor T30: watertanks

Watertanks

Het is geweldig dat de accu van de stofzuiger verwijderbaar is. Dit vereenvoudigt het vervangen aanzienlijk en stelt je in staat de gebruiksduur te verlengen door een reserveaccu aan te schaffen.

De behuizing is voorzien van een handig geplaatst informatief display dat de batterijstatus, de geselecteerde bedrijfsmodus, het energieniveau en servicemeldingen weergeeft.

Neatsvor T30: displayNeatsvor T30: display

Weergave

De nat-/droogstofzuiger wordt bediend met knoppen op de handgreep. Deze knoppen omvatten het in- en uitschakelen, schakelen tussen twee bedrijfsmodi (automatisch en maximaal), het activeren van de UV-lamp en het in- en uitschakelen van de watertoevoer. Indien nodig kunt u de watertoevoer afsluiten en de stofzuiger gebruiken voor het reinigen van vloeistoffen of droge stoffen. In de automatische modus past de Neatsvor T30 de zuigkracht automatisch aan wanneer hij vuil of vloeistoffen op de vloer detecteert.

Neatsvor T30: bedieningsknoppenNeatsvor T30: bedieningsknoppen

Bedieningsknoppen

Tot slot is het belangrijk te vermelden dat de Neatsvor T30 spraakmeldingen in het Russisch ondersteunt. Je kunt deze uitschakelen door op de bijbehorende knop op het apparaat te drukken.

Over het basisstation gesproken: de stofzuiger laadt er alleen op op en reinigt zichzelf. Er is geen manier om de roller te drogen.

Neatsvor T30: basisNeatsvor T30: basis

Baseren

Al met al heeft het ontwerp van de Neatsvor T30 zowel sterke als zwakke punten. Ik zal mijn mening hierover delen wanneer ik de resultaten bespreek.

Technische specificaties

De belangrijkste kenmerken van de Neatsvor T30, zoals opgegeven door de fabrikant:

• Batterij: Li-ion, 3800 mAh.
  • Stroomverbruik: 255 W.
  • Werktijd: 15/45 min.
  • Oplaadtijd tot 240 min.
  • Schoonwatertank: 1000 ml.
  • Vuilwatertank: 800 ml.
  • Geluidsniveau: 74-77 dB.
  • Gewicht: 5,2 kg.

Ik wil graag de verhoogde accucapaciteit, de lange accuduur in de normale modus en de voldoende grote watertanks benadrukken. Ik heb zelf het geluidsniveau gemeten: 74-77 dB, iets hoger dan de specificaties van de fabrikant.

Neatsvor T30: geluidsniveauNeatsvor T30: geluidsniveau

Geluidsniveau

Testen

Een gedetailleerde videoreview van de Neatsvor T30, inclusief alle tests, is al gemaakt en gepubliceerd op het kanaal:

En tot slot, laten we overgaan tot de tests. De Neatsvor T30 presteert goed bij de dagelijkse reiniging van vloeren, zowel op houten als tegelvloeren. Hij laat geen strepen achter en beschadigt, bij correct gebruik, delicate vloeren niet.

Neatsvor T30: Dagelijkse vloerreinigingNeatsvor T30: Dagelijkse vloerreiniging

Dagelijkse vloerreiniging

Deze snoerloze stofzuiger kan niet alleen gebruikt worden voor het schoonmaken van vloeren, maar ook voor het opzuigen van vloeistoffen. En, zoals in mijn geval, doorstond hij zelfs de inmiddels traditionele test van het opzuigen van een mengsel van rauw ei en bloem.

De Neatsvor T30 kan ook gebruikt worden om licht opgedroogd vuil van vloeren te verwijderen. Zoals u ziet, zijn er geen vlekken of strepen meer te zien. De vloer is perfect schoon.

Neatsvor T30: vuilverwijderingNeatsvor T30: vuilverwijdering

Het vuil afvegen

Omdat de rol niet helemaal tot aan de rand van de behuizing reikt, blijft er een smalle strook van circa 22 mm breed over. Hiermee is rekening te houden.

Neatsvor T30: Blind SpotNeatsvor T30: Blind Spot

Blinde vlek

De Neatsvor T30 heeft echter moeite met hardnekkige vlekken. Koffievlekken werden wel verwijderd, maar ik heb 13 minuten besteed aan het schrobben van opgedroogde sausvlekken, wat niet genoeg tijd was om de standaard volledig schoon te krijgen. Deze test is dus mislukt.

Neatsvor T30: verwijdert hardnekkige vlekkenNeatsvor T30: verwijdert hardnekkige vlekken

Hardnekkige vlekken verwijderen

Bovendien kan deze nat-/droogstofzuiger ook voor droogreiniging worden gebruikt. Hij zuigt moeiteloos vuil van verschillende texturen van de vloer op. Er zijn geen blinde vlekken langs plinten of in hoeken; al het vuil wordt direct via het opvangbakje opgevangen. Dat is een groot voordeel!

Neatsvor T30: Chemische reinigingNeatsvor T30: Chemische reiniging

Chemische reiniging

Aangezien dit een nat-/droogstofzuiger is, is hij niet echt geschikt voor het reinigen van tapijten. Het is echter wel mogelijk als je geen water in het reservoir doet of de natstand gebruikt, waarbij alleen vuil wordt opgezogen zonder water toe te voegen. De roller, ondanks zijn pluizige textuur, is in staat om dierenharen, vacht en ander vuil op te zuigen.

Neatsvor T30: TapijtreinigingNeatsvor T30: Tapijtreiniging

Tapijtreiniging

Vuil kan echter de zuigopening verstoppen en de borstel blokkeren, wat tijdens de tests is gebeurd, aangezien het zuigsysteem zonder water niet goed werkt. Over het algemeen raad ik nog steeds aan om tapijten te reinigen met een gewone staande stofzuiger, of deze taak over te laten aan een robotstofzuiger met een geschikt ontwerp en vermogen.

De laatste test is het controleren van de zelfreinigende werking na alle tests. Het deksel is na de zelfreiniging praktisch schoon, net als de roller zelf. Er bleef echter wel wat aangekoekt meel en ander vuil achter op de roller. De zelfreiniging is dus niet perfect, maar over het algemeen voldoende voor dagelijks gebruik. Onder normale omstandigheden presteert de stofzuiger veel beter.

Neatsvor T30: ZelfreinigendNeatsvor T30: Zelfreinigend

Zelfreinigend

Persoonlijke mening

De Neatsvor T30 staande nat-/droogstofzuiger is uitgebreid getest en beoordeeld. Ik deel graag mijn bevindingen.

Het volgende vond ik leuk:

1. Watertanks met grote capaciteit.
  2. Verwijderbare batterij.
  3. Verhoogde batterijcapaciteit en daardoor een langere gebruiksduur.
  4. De kwaliteit van de vloerreiniging is prima voor huishoudelijk gebruik.
  5. Automatische vermogensverhoging bij detectie van vervuiling.
  6. Informatief display op de behuizing.
  7. Spraakmeldingen in het Russisch.
  8. Redelijke prijs.

Wat de nadelen betreft, zijn er de volgende opmerkingen over de stofzuiger:

1. De roller droogt niet op de ondergrond.
  2. Een smalle strook langs de plint wordt niet schoongemaakt.
  3. Niet geschikt voor het verwijderen van hardnekkige vlekken.
  4. Niet geschikt voor het reinigen van tapijten.
  5. Er is geen volledige lokale garantie en service.

Al met al is dit een behoorlijk goede staande stofzuiger voor de prijs. Natuurlijk zijn er wel wat minpunten, maar die zijn meestal typisch voor vergelijkbare apparaten. Naar mijn mening zou de Neatsvor T30 een goede keuze zijn als de prijs €170 of minder zou zijn. Hij heeft niet veel concurrenten in die prijsklasse en gezien zijn specificaties is hij zeker beter dan de meeste.

Daarmee sluit ik deze recensie af. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust in de reacties. Veel winkelplezier! Tot ziens!

Eén reactie

Voeg een reactie toe

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd. *