Neatsvor T50: 17000 Pa, 180° kantelhoek, sponsroller voor het verwijderen van vlekken.

Neatsvor T50Neatsvor T50

Hallo alle lezers van dit project! In deze review bekijk ik de Neatsvor T50 staande nat-/droogstofzuiger. Het vernieuwde model heeft een verhoogde zuigkracht van 17.000 Pa, een borstel dichter bij de rand, een kantelhoek van 180 graden en een extra sponsborstel voor het plaatselijk reinigen. Voor zo'n compleet pakket moet je rekenen op een prijs tussen de €150 en €200. Hieronder test ik de Neatsvor T50 uitgebreid, bespreek ik de voor- en nadelen op basis van de testresultaten en deel ik mijn persoonlijke mening. Laten we beginnen!

Apparatuur

De wasmachine-stofzuiger werd geleverd in een merkdoos zoals deze:

Neatsvor T50: DoosNeatsvor T50: Doos

Doos

Het pakket bevat het hoofdapparaat, een afneembaar handvat, een oplaad- en zelfreinigend basisstation, een voedingsadapter, een vervangende rol, een reinigingsgereedschap, een reserve HEPA-filter, een Russischtalige handleiding en een geschenkverpakking van de fabrikant. Het bevat ook een set merkstickers, een sleutelhangertje en garantie-informatie.

Neatsvor T50: UitrustingNeatsvor T50: Uitrusting

Apparatuur

Geen slecht pakket voor zo'n budgetvriendelijke prijs, laten we verder gaan!

Verschijning

Laten we eens kijken naar het ontwerp van de Neatsvor T50. Het is vertrouwd. De reinigingsmodule bevindt zich aan de onderkant, terwijl de tanks, het display en de bedieningshendel zich erboven bevinden.

De rol is aan één kant iets naar de rand van de behuizing verschoven, waardoor beter langs muren en meubels gereinigd kan worden. De vergrendeling van de rol is echter vrij breed, waardoor er een dode hoek overblijft.

Neatsvor T50: De rol is naar de rand van de behuizing verschoven.Neatsvor T50: De rol is naar de rand van de behuizing verschoven.

De rol wordt naar de rand van het lichaam verschoven.

De bovenklep is afneembaar. De rollerball wordt op zijn plaats gehouden door een knopvormige sluiting aan de zijkant.

Neatsvor T50: Reinigingsmodule gedemonteerdNeatsvor T50: Reinigingsmodule gedemonteerd

Reinigingsmodule gedemonteerd

De stofzuiger wordt standaard geleverd met een pluizenroller, net als andere nat-/droogstofzuigers. Er kan echter ook een sponsroller zoals deze worden gemonteerd. Volgens de fabrikant is die beter geschikt voor het opzuigen van vloeistoffen en het verwijderen van vlekken.

Neatsvor T50: VervangingsrollenNeatsvor T50: Vervangingsrollen

Vervangende rollen

Achter de roller bevindt zich een kam om haar en vacht te ontwarren, evenals een schraper om resterend vocht van de vloer te verwijderen en een zuigopening.

Het vuilwaterreservoir heeft een inhoud van 450 ml. Het is voorzien van een HEPA-filter. Er is geen groffilter. Het waterniveau wordt gecontroleerd door elektronische sensoren. Het schoonwaterreservoir heeft een inhoud van 680 ml.

Neatsvor T50: FiltersysteemNeatsvor T50: Filtersysteem

Filtersysteem

De stofzuiger wordt bediend met knoppen op de handgreep. Er zijn er drie: aan/uit, moduswisseling en een knop voor het regelen van de waterstroom, die tevens dienst doet als zelfreinigingsfunctie op het basisstation.

Neatsvor T50: BedieningsknoppenNeatsvor T50: Bedieningsknoppen

Bedieningsknoppen

Er zijn twee bedrijfsmodi: standaard en turbo. U kunt de waterstroom handmatig aanpassen met een aparte knop, de automatische waterstroom inschakelen of de waterstroom volledig uitschakelen om de vloeistofzuigmodus te gebruiken.

Alle informatie wordt op het display weergegeven. Gezien de lage prijs van de stofzuiger is het ontwerp echter niet erg goed. Ten eerste is de helderheid erg laag. Ten tweede wordt het batterijpercentage niet weergegeven. Gelukkig is er een luide gesproken melding die informatie geeft over de geselecteerde modus en eventuele fouten.

Neatsvor T50: WeergaveNeatsvor T50: Weergave

Weergave

Een ander belangrijk kenmerk van deze nat-/droogstofzuiger is de kantelhoek van 180 graden, waardoor hij vloeren onder lage meubels kan reinigen. De hoogte van de behuizing wanneer deze plat ligt op het hoogste punt, waar de handgreep van het vuilwaterreservoir zich bevindt, is ongeveer 13,7 cm.

Neatsvor T50: KantelhoekNeatsvor T50: Kantelhoek

hellingshoek

Wat het basisstation betreft, laadt de nat-/droogstofzuiger alleen op en reinigt de borstel zelf met water. Er is geen droog- of verwarmingsfunctie, wat niet ideaal is voor 2025.

Neatsvor T50: Oplaad- en zelfreinigend basisstationNeatsvor T50: Oplaad- en zelfreinigend basisstation

Oplaad- en zelfreinigend basisstation

Technische specificaties

Belangrijkste kenmerken van de Neatsvor T50, zoals opgegeven door de fabrikant:

• Batterij: Li-ion, 4000 mAh
  • Stroomverbruik: 180 W
  • Zuigkracht: tot 17.000 Pa
  • Gebruiksduur: tot 60 minuten
  • Schoonwatertank: 680 ml
  • Vuilwatertank: 450 ml
  • Geluidsniveau: 72-75 dB

De grotere accucapaciteit en de toegenomen zuigkracht springen er echt uit. Ik heb zelf het geluidsniveau getest, dat tussen de 75 en 76,5 dB ligt. Naar mijn ervaring is het geluidsniveau iets hoger dan bij vergelijkbare producten.

Neatsvor T50: GeluidsniveauNeatsvor T50: Geluidsniveau

Geluidsniveau

Testen

Een gedetailleerde videoreview van de Neatsvor T50, inclusief alle tests, is al gemaakt en gepubliceerd op het kanaal:

Laten we de tests eens bekijken! De Neatsvor T50 presteerde goed in de praktijk. Hij kan de dagelijkse reiniging probleemloos aan, of het nu om laminaat of tegels gaat. De vloer is daarna schoon en streeploos, en zolang je niet te veel water gebruikt, beschadigt hij geen delicate oppervlakken.

Neatsvor T50: Dagelijkse vloerreinigingNeatsvor T50: Dagelijkse vloerreiniging

Dagelijkse vloerreiniging

De nat-/droogstofzuiger bewees niet alleen dat hij vloeren grondig kon reinigen, maar ook gemorste vloeistoffen en complexe mengsels kon opzuigen. Bij een test met een mengsel van rauw ei en bloem bleef het oppervlak schoon en streeploos.

Bovendien pakt de Neatsvor T50 vuil betrouwbaar aan. Na een behandeling met de roller blijven er geen strepen of vuilresten op de vloer achter – het resultaat is uitstekend.

Neatsvor T50: Vloerreiniging van vuilNeatsvor T50: Vloerreiniging van vuil

De vloer schoonmaken en vuil verwijderen

Bovendien kan het apparaat, dankzij de rol die tot aan de rand van de behuizing reikt, vuil dichter bij plinten en meubels reinigen. In werkelijkheid is de dode hoek niet meer dan 10 mm, en in de praktijk zelfs nog kleiner.

Neatsvor T50: Blind SpotNeatsvor T50: Blind Spot

Blinde vlek

Hoewel de meeste vergelijkbare apparaten een dode hoek van ongeveer 15-20 mm hebben, is er volgens de ingenieurs van het bedrijf nog ruimte voor verbetering, mochten ze dat willen.

De Neatsvor T50 presteerde ook goed bij ingedroogde vlekken. Koffie- en sausvlekken werden verwijderd zonder schoonmaakmiddelen – alleen met water. Het verwijderen duurde ongeveer 6 minuten, wat een goed resultaat is. Ter vergelijking: veel vergelijkbare producten hebben 8 tot 10 minuten nodig voor dezelfde klus. Overigens heb ik een foamroller gebruikt en ik merkte geen verschil in effectiviteit vergeleken met een pluizenroller. Ik ben ervan overtuigd dat het met een foamroller makkelijker is om vlekken te verwijderen, wat suggereert dat het praktische nut van het materiaal de sleutel is.

Neatsvor T50: Verwijdert hardnekkige vlekkenNeatsvor T50: Verwijdert hardnekkige vlekken

Hardnekkige vlekken verwijderen

De nat-/droogstofzuiger kan ook gebruikt worden voor het opzuigen van stof. Het kost wat moeite om grotere deeltjes op te zuigen, maar uiteindelijk lukt het wel. Vrijwel al het vuil wordt van het rek verwijderd. Er is een kleine blinde vlek in de hoek, maar dat is een probleem dat bij de meeste vergelijkbare apparaten voorkomt.

Neatsvor T50: Opvang van vuil op laminaatvloerenNeatsvor T50: Opvang van vuil op laminaatvloeren

Ophoping van vuil op laminaatvloeren

Ik heb ook gecontroleerd of de kam die aan de roller bevestigd is, effectief is in het ontwarren van haar en vacht. Nee, het haar raakte verstrikt rond de roller en de kam kreeg het er niet uit. Om eerlijk te zijn, wordt er in het promotiemateriaal ook niets gezegd over effectieve ontharing.

Neatsvor T50: Anti-wirwar haarbeschermingNeatsvor T50: Anti-wirwar haarbescherming

Antiklitbescherming voor het haar

Omdat de Neatsvor T50 een nat-/droogstofzuiger is, is hij primair bedoeld voor het reinigen van harde vloeren. Hij kan echter ook worden gebruikt voor het reinigen van tapijt door de watertoevoer uit te schakelen, oftewel de vloeistofzuigstand te activeren. In de praktijk levert de stofzuiger prima resultaten: ondanks de zachte rolstructuur zuigt hij effectief dierenharen, haar en klein vuil op van laagpolige tapijten.

Deze nat-/droogstofzuiger is niet geschikt voor tapijten met een hoge of pluizige pool. Door het ontwerp van de roller en het zuigsysteem kan hij alleen vuil aan de oppervlakte opzuigen en niet diep uit de pool verwijderen. Dit wordt bevestigd door testresultaten: de reinigingsefficiëntie op dergelijke tapijten is aanzienlijk lager dan die van conventionele staande droogstofzuigers.

Neatsvor T50: TapijtreinigingNeatsvor T50: Tapijtreiniging

Tapijtreiniging

Het is ook belangrijk om te onthouden dat de rol en het zuigkanaal verstopt kunnen raken tijdens droogreiniging. Omdat deze machine voornamelijk is ontworpen voor het reinigen van vloeren, is droogzuigen minder effectief.

Neatsvor T50: Verstopte zuigkanaalNeatsvor T50: Verstopte zuigkanaal

Verstopte zuigkanaal

Na alle tests werd de zelfreinigende werking van de nat-/droogstofzuiger gecontroleerd. Na het verwijderen van hardnekkige vlekken en vuil, bleek het sponsfilter behoorlijk vuil te zijn. We hebben de zelfreinigingscyclus uitgevoerd en de borstel was daarna zeker schoner, maar ik zou niet zeggen dat het resultaat uitstekend was. Er waren meerdere zelfreinigingscycli nodig. Bovendien bleef de ruimte achter de borstel vuil.

Neatsvor T50: Zelfreinigende kwaliteitNeatsvor T50: Zelfreinigende kwaliteit

Zelfreinigende kwaliteit

Na de test heb ik de zelfreinigende werking van de pluizenroller gecontroleerd. We zien dat deze ook vuil is. Na de zelfreiniging zag de pluis er beter uit, maar hij was niet helemaal schoon en er bleven wat haren in vastzitten.

En zelfs in het dagelijks leven, na dagelijks gebruik, raakt de ruimte achter de roller bedekt met haren.

Over het algemeen heb ik wel wat vragen over het zelfreinigende systeem. De ingenieurs moeten het systeem verbeteren zodat het beter functioneert.

Persoonlijke mening

De Neatsvor T50 staande nat-/droogstofzuiger is uitgebreid getest en beoordeeld. Ik zal de voor- en nadelen die ik heb ontdekt op een rijtje zetten en vervolgens mijn persoonlijke mening delen. Ik vond het volgende prettig:

1. De stofzuiger is in staat om hardnekkige vlekken sneller te verwijderen dan vergelijkbare modellen.
  2. De rol komt dichter bij de rand van de behuizing om de vloer dichter bij plinten en meubels schoon te maken.
  3. Dankzij de kantelhoek van 180 graden kunt u gemakkelijk onder meubels schoonmaken.
  4. Hoge zuigkracht, afgaande op de opgegeven kenmerken.
  5. Het vermogen en de waterstroom naar de roller zijn regelbaar. Er is bovendien een handige knop voor de handmatige watertoevoer.
  6. Hoogwaardige afvalinzameling op harde vloeren en laagpolige tapijten.
  7. Goede uitrusting: er is een reservefilter en een vervangende rol aanwezig.
  8. Een aparte sponsroller is ook het vermelden waard. Deze is praktischer en kan gebruikt worden om vloeistoffen op te nemen, omdat hij vocht beter absorbeert.
  9. Ingebouwde spraakassistent.
  10. Beschikbaarheid van garantie en service.

Wat betreft de reacties werden de volgende bevindingen gedaan:

1. De zelfreinigende functie van de rollen in het station moet worden verbeterd.
  2. Er is geen functie om de rol na zelfreiniging te drogen.
  3. Er is nog steeds een dode hoek tussen de rand van de rol en de plint, hoewel deze kleiner is dan bij veel vergelijkbare producten.
  4. Niet-verwijderbare batterij.
  5. Niet geschikt voor het reinigen van tapijten met een middelhoge pool.
  6. Er is geen grof filter voor reinigingsvloeistof in de vuilwatertank.

Over het algemeen zijn sommige klachten vergelijkbaar met die van de meeste nat-/droogstofzuigers, maar dit model heeft ook een aantal unieke nadelen. Als deze voor u niet cruciaal zijn en u op zoek bent naar een betaalbare staande nat-/droogstofzuiger met een kantelhoek van 180 graden, dan is dit model wellicht iets voor u.

Dat is alles voor nu. Als je vragen hebt, stel ze dan gerust in de reacties. Veel winkelplezier allemaal! Tot ziens!

Voeg een reactie toe

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd. *