Neatsvor T35: Een tapijtvriendelijke staande stofzuiger

De Neatsvor T35 staande nat-/droogstofzuiger beschikt, naast zelfreiniging en vloerreiniging, over een automatische boostfunctie, een UV-lamp voor oppervlaktedesinfectie en, het meest opvallend, een vervangbare rol voor droogreiniging, inclusief tapijtreiniging. Op het moment van schrijven ligt de prijs tussen de €190 en €220, wat over het algemeen redelijk is voor dit type apparaat. Hieronder test ik de Neatsvor T35 uitgebreid, bespreek ik de voor- en nadelen en geef ik mijn mening over de aanschafprijs van deze nat-/droogstofzuiger. Laten we beginnen!
Apparatuur
De stofzuiger werd geleverd in een doos met het merklogo erop, zoals deze:
Het bevat:
- Afneembaar handvat.
- Vuilwatertank.
- Schoonwatertank.
- Basis voor het opladen en zelfreinigend gebruik van de stofzuiger.
- Houder voor accessoires aan de basis.
- Voedingsadapter.
- Vervangbare siliconen rol.
- Stofzuigerborstel.
- Inbussleutel voor het verwijderen van de handgreep.
- Documentatie voor de stofzuiger.
- Sleutelhangertje met logo als cadeau.
De set is standaard. Er zijn geen reserveonderdelen inbegrepen. De aanwezigheid van een vervangende rol is echter een pluspunt.
Verschijning
Laten we nu eens kijken naar het ontwerp van de Neatsvor T35. Het heeft een standaard ontwerp: een reinigingsmodule op basis van een rol, een vuilwatertank, een schoonwatertank, een display en een handgreep met bedieningsknoppen.
De afdekking van de reinigingsmodule is afneembaar. De roller is gemaakt van zachte borstelharen en heeft een vertrouwd ontwerp. Water wordt via acht sproeiers naar de roller gevoerd. Aan de onderkant bevinden zich een schraper voor het opvangen van restvloeistof en een zuigopening.
De vervangbare siliconenroller is geschikt voor stomerij en tapijtreiniging. Hij trekt minder haren en dierenharen aan en is beter in het opnemen van grotere vuildeeltjes. Het is echter niet mogelijk om vloeren te reinigen met de siliconenroller gemonteerd.
Ik wil er ook op wijzen dat er aan beide zijden van de rol, richting de rand van de behuizing, een dode hoek is. De breedte van deze dode hoek zal worden getest.
Achter de rol bevindt zich een UV-lamp. Deze gaat aan wanneer de spuitmond de vloer raakt, wat wordt gesignaleerd door een speciale sensor die zich naast de lamp bevindt.
Boven de reinigingsmodule bevindt zich een vuilwatertank van 800 ml. Binnenin bevindt zich een HEPA-filter met een gaasfilter, een vlotter voor de waterniveauregeling en een groffilter.
Het reservoir voor schoon water is vrij groot, met een inhoud van 1000 ml. De dop heeft een ingebouwd filter voor grove filtering van de vloeistof.
De nat-/droogstofzuiger wordt bediend met knoppen op de handgreep. Met deze knoppen kunt u de stofzuiger aan- en uitzetten, schakelen tussen twee bedrijfsstanden (automatisch en maximaal), de UV-lamp inschakelen en de watertoevoer aan- en uitzetten.
Alle informatie wordt weergegeven op het informatieve display. In de automatische modus past de Neatsvor T35 de zuigkracht automatisch aan wanneer hij vuil en vloeistoffen op de vloer detecteert.
Tot slot is het belangrijk te vermelden dat deze stofzuiger spraakmeldingen in het Russisch ondersteunt. U kunt deze uitschakelen door op de bijbehorende knop op het apparaat te drukken.
Over het basisstation gesproken: de stofzuiger laadt er alleen op op en reinigt zichzelf. Er is geen manier om de roller te drogen.
Al met al heeft het ontwerp van de Neatsvor T35 zowel sterke als zwakke punten. Ik zal mijn mening hierover delen wanneer ik de resultaten bespreek.
Technische specificaties
Belangrijkste kenmerken van de Neatsvor T35, zoals opgegeven door de fabrikant:
- Batterij: Li-ion, 4000 mAh.
- Stroomverbruik: 135 W.
- Werktijd: 15/45 min.
- Oplaadtijd tot 240 min.
- Schoonwatertank: 1000 ml.
- Vuilwatertank: 800 ml.
- Geluidsniveau: 76-82,5 dB.
- Gewicht: 5,2 kg.
Ik wil graag de grotere accucapaciteit, de lange gebruiksduur in de normale modus en de voldoende grote watertanks benadrukken. Het geluidsniveau is door mijzelf gemeten en varieerde van 76 tot 82,5 dB. De stofzuiger is iets luider dan vergelijkbare modellen, maar niet alarmerend voor dit type apparaat.
Testen
En tot slot, laten we overgaan naar de tests. Een gedetailleerde videoreview van de Neatsvor T35, inclusief alle tests, is al voorbereid en gepubliceerd op het kanaal:
De Neatsvor T35 presteert goed bij de dagelijkse reiniging van vloeren, zowel op houten als tegelvloeren. Hij laat geen strepen achter en beschadigt bij correct gebruik geen delicate vloeren.
Deze snoerloze stofzuiger kan niet alleen gebruikt worden voor het schoonmaken van vloeren, maar ook voor het opzuigen van vloeistoffen. En, zoals in mijn geval, doorstond hij zelfs de inmiddels traditionele test van het opzuigen van een mengsel van rauw ei en bloem.
De Neatsvor T35 kan ook gebruikt worden om licht opgedroogd vuil van vloeren te verwijderen. Zoals u ziet, zijn er geen vlekken of strepen meer te zien. De vloer is perfect schoon.
Omdat de rol niet helemaal tot aan de rand van de behuizing reikt, blijft er een smalle strook van ongeveer 18 mm breed over. Hiermee moet rekening worden gehouden.
Deze stofzuiger verwijderde zelfs hardnekkige, opgedroogde koffie- en sausvlekken. Net als bij vergelijkbare stofzuigers kostte het wel wat tijd om de sausvlekken te verwijderen. Om precies te zijn, duurde het 8 minuten. Dat is iets beter dan de meeste budget- tot middenklasse stofzuigers, die vergelijkbare vlekken doorgaans in 10 minuten verwijderen. Bovendien werd er geen reinigingsmiddel gebruikt, omdat de fabrikant dit niet meelevert.
Bovendien kan deze nat-/droogstofzuiger ook gebruikt worden voor droogreiniging. Voor deze test heb ik een siliconen rol gemonteerd. Deze zuigt moeiteloos allerlei soorten vuil van de vloer op. Er zijn geen blinde vlekken langs plinten of in hoeken; al het vuil wordt direct door de houder opgevangen. Dat is een pluspunt!
Met deze stofzuiger kunnen ook tapijten worden gereinigd, zowel laagpolige als pluizige tapijten.
De siliconenroller houdt geen haar en pluisjes vast, waardoor al het vuil in het vuilwaterreservoir terechtkomt. Het vuil zelf kan echter de zuigopening verstoppen, omdat het zuigsysteem zonder water niet goed werkt. Kortom, hoewel het mogelijk is om tapijten te reinigen met de Neatsvor T35, is het niet de beste optie.
De laatste test is om de zelfreinigende werking na alle tests te controleren.
Het deksel was na de zelfreiniging zo goed als schoon, net als de rollerball zelf. Ook achter de rollerball zat vrijwel geen vuil. De zelfreiniging is dus vergelijkbaar met soortgelijke producten en over het algemeen voldoende voor dagelijks gebruik.
Persoonlijke mening
De Neatsvor T35 staande nat-/droogstofzuiger is uitgebreid getest en beoordeeld. Ik deel graag mijn bevindingen.
Het volgende vond ik leuk:
- Grote watertanks betekenen dat je tijdens het schoonmaken minder vaak vuil water hoeft af te voeren en schoon water hoeft bij te vullen.
- Geschikt voor het reinigen van tapijten dankzij de meegeleverde siliconenroller.
- De kwaliteit van de vloerreiniging is prima voor huishoudelijk gebruik.
- Kan zelfs de meest hardnekkige vlekken verwijderen.
- Verhoogde batterijcapaciteit en daardoor een langere gebruiksduur.
- Automatische vermogensverhoging bij detectie van vervuiling.
- Informatief display op de behuizing.
- Spraakmeldingen in het Russisch.
Ik kan de aanwezigheid van een UV-lamp niet echt als een voordeel aanwijzen, omdat ik de effectiviteit ervan niet kan testen. Voor velen kan het echter wel een pluspunt zijn.
Wat de nadelen betreft, zijn er de volgende opmerkingen over de stofzuiger:
- De roller droogt niet op de ondergrond.
- Niet-verwijderbare batterij.
- Een smalle strook langs de plint wordt niet schoongemaakt.
Al met al is dit een behoorlijk goede staande nat-/droogstofzuiger voor de prijs. Natuurlijk zijn er wel wat minpunten, maar de meeste daarvan zijn typisch voor vergelijkbare apparaten, vooral in de prijsklasse onder de €200. Daarom zie ik geen dwingende redenen om deze staande nat-/droogstofzuiger niet aan te bevelen.
Daarmee sluit ik deze recensie af. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust in de reacties. Veel winkelplezier! Tot ziens!