Neatsvor T30: En rimelig oppreist støvsuger

Neatsvor T30Neatsvor T30

Neatsvor T30 er en rimelig oppreist støvsuger. Med en pris på mellom 175 og 210 dollar, eller 1,85 til 2,25 dollar med dagens valutakurs, ligger den i mellomprisklassen. Selv om den har et ganske standard design, har den en UV-lampe for overflatedesinfeksjon og en automatisk kraftøkning når det oppdages smuss. Nedenfor vil jeg teste Neatsvor T30 grundig og deretter dele min mening om hvorvidt den er verdt å kjøpe. Så la oss komme i gang!

Utstyr

Pakken inkluderer:

1. Lade- og selvrensende base for støvsuger med tilbehørsholder.
  2. Strømadapter.
  3. Rengjøringsverktøy.
  4. Unbrakonøkkel for å fjerne håndtaket om nødvendig.
  5. Bruksanvisning oversatt til russisk.
Neatsvor T30: utstyrNeatsvor T30: utstyr

Utstyr

Settet er minimalt. Reservedeler og ikke engang et merkevarebasert rengjøringsmiddel er inkludert.

Utseende

La oss nå se på designet til Neatsvor T30. Den har et kjent design og driftsprinsipp. La oss starte med rengjøringsmodulen. Toppdekselet er avtakbart, og avslører en vals med myke, luftige børster. Over valsen er det en rekke dyser for jevn vannfordeling under drift. Bak valsen er det en skrape og en sugeport.

Neatsvor T30: rengjøringsmodulNeatsvor T30: rengjøringsmodul

Rengjøringsmodul

Rullen strekker seg ikke helt ut til kantene på karosseriet, så det er trygt å si at det vil være en blindsone langs gulvlisten når man vasker. En UV-lampe er plassert under rullen for overflatedesinfeksjon. Jeg kan ikke vurdere effektiviteten til denne løsningen, men vi kan se at den aktiveres ved kontakt med gulvet, noe som signaliseres av en spesiell sensor som er plassert ved siden av lampen.

Over rengjøringsmodulen er det en 800 ml skittenvannstank. Den inneholder et HEPA-filter med netting, en flottør for å kontrollere vannstanden og et grovfilter. Renvannstanken er ganske stor og rommer 1000 ml. Et netting for grovfiltrering er innebygd i lokket.

Neatsvor T30: vanntankerNeatsvor T30: vanntanker

Vanntanker

Det er flott at støvsugerens batteri er avtakbart. Dette forenkler utskiftingsprosessen betraktelig og lar deg forlenge driftstiden ved å kjøpe et ekstra batteri.

Karosseriet har et praktisk plassert informativt display som viser batterilading, valgt driftsmodus, strømnivå og servicemeldinger.

Neatsvor T30: skjermNeatsvor T30: skjerm

Utstilling

Våt-/tørrstøvsugeren styres av knapper på håndtaket. Disse knappene inkluderer av/på-knapp, veksling mellom to driftsmoduser (automatisk og maksimal), aktivering av UV-lampe og vanntilførsel på/av. Om nødvendig kan du slå av vanntilførselen og bruke støvsugeren til enten flytende eller tørr rengjøring. I automatisk modus justerer Neatsvor T30 automatisk sugekraften når den oppdager smuss eller væske på gulvet.

Neatsvor T30: kontrollknapperNeatsvor T30: kontrollknapper

Kontrollknapper

Til slutt er det viktig å nevne at Neatsvor T30 støtter talevarsler på russisk. Du kan deaktivere dem ved å trykke på den tilsvarende knappen på enheten.

Når det gjelder basen, så lader og rengjør støvsugeren bare på den. Det er ingen måte å tørke rullen på.

Neatsvor T30: baseNeatsvor T30: base

Base

Alt i alt har Neatsvor T30s design både styrker og svakheter. Jeg vil dele tankene mine om disse når jeg gjennomgår resultatene.

Tekniske spesifikasjoner

De viktigste egenskapene til Neatsvor T30, som oppgitt av produsenten:

• Batteri: Li-ion, 3800 mAh.
  • Strømforbruk: 255 W.
  • Arbeidstid: 15/45 min.
  • Ladetid opptil 240 min.
  • Renvannstank: 1000 ml.
  • Skittenvannstank: 800 ml.
  • Støynivå: 74–77 dB.
  • Vekt: 5,2 kg.

Jeg vil fremheve den økte batterikapasiteten, den lange batterilevetiden i normal modus og de tilstrekkelig store vanntankene. Jeg målte personlig støynivået: 74–77 dB, noe høyere enn produsentens spesifikasjoner.

Neatsvor T30: støynivåNeatsvor T30: støynivå

Støynivå

Testing

En detaljert videoanmeldelse av Neatsvor T30, inkludert alle tester, er allerede utarbeidet og publisert på kanalen:

Og til slutt, la oss gå videre til testene. Neatsvor T30 fungerer bra i daglig gulvrengjøring, både på tre- og flisoverflater. Den etterlater ikke striper, og når den brukes riktig, vil den ikke skade delikate gulv.

Neatsvor T30: Daglig gulvrengjøringNeatsvor T30: Daglig gulvrengjøring

Daglig gulvrengjøring

Denne trådløse støvsugeren kan ikke bare brukes til å rengjøre gulv, men også til å suge opp væsker. Og som i mitt tilfelle, bestod den til og med den nå tradisjonelle testen med å suge opp en blanding av rått egg og mel.

Neatsvor T30 kan også brukes til å rengjøre lett inntørket smuss fra gulv. Som du kan se, er det ingen merker eller striper igjen. Gulvet er helt rent.

Neatsvor T30: fjerning av smussNeatsvor T30: fjerning av smuss

Tørking av smuss

Siden rullen ikke strekker seg helt opp til kanten av huset, gjenstår en smal stripe på omtrent 22 mm bredde. Dette er viktig å ta hensyn til.

Neatsvor T30: BlindsoneNeatsvor T30: Blindsone

Blindsone

Neatsvor T30 sliter imidlertid med vanskelige flekker. Den klarte å fjerne kaffeflekker, men jeg brukte 13 minutter på å skrubbe inntørkede sausflekker, noe som ikke var nok tid til å rengjøre stativet helt. Den besto ikke denne testen.

Neatsvor T30: fjerner tøffe flekkerNeatsvor T30: fjerner tøffe flekker

Fjerning av vanskelige flekker

Dessuten kan denne våt-/tørrstøvsugeren også brukes til tørrrengjøring. Den plukker enkelt opp rusk med forskjellige teksturer fra gulvet. Det er ingen blindsoner langs gulvlister eller i hjørner; alt rusk samles opp direkte fra stativet. Det er et pluss!

Neatsvor T30: RenseriNeatsvor T30: Renseri

Renseri

Siden dette er en våt-/tørrstøvsuger, er den ikke praktisk for rengjøring av tepper. Det er imidlertid fortsatt mulig hvis du ikke fyller vann i tanken eller bruker våtmodus, som bare støvsuger rusk uten å tilsette vann. Valsen, til tross for sin luftige tekstur, er i stand til å plukke opp dyrehår, pels og annet rusk.

Neatsvor T30: TepperensNeatsvor T30: Tepperens

Tepperens

Rusk kan imidlertid tette sugehullet og blokkere børsten, noe som skjedde under testingen, ettersom sugesystemet ikke fungerer ordentlig uten vann. Alt i alt anbefaler jeg fortsatt å rengjøre tepper med en vanlig oppreist støvsuger, eller å overlate denne oppgaven til en robotstøvsuger med passende design og kraft.

Den siste testen er å sjekke selvrensingen etter alle testene. Lokket er praktisk talt rent etter selvrensingen, og det samme er selve valsen. Det var imidlertid noe mel og annet smuss igjen bak valsen. Så selvrensingen er ikke perfekt, men totalt sett er den tilstrekkelig for daglig bruk. Under normale forhold yter støvsugeren mye bedre.

Neatsvor T30: SelvrensendeNeatsvor T30: Selvrensende

Selvrensende

Personlig mening

Neatsvor T30 oppreist våt-/tørrstøvsuger har blitt grundig anmeldt og testet. Jeg vil dele tankene mine om den.

Jeg likte følgende:

1. Vanntanker med stor kapasitet.
  2. Avtakbart batteri.
  3. Økt batterikapasitet og dermed lengre driftstid.
  4. Kvaliteten på gulvvasken er ganske akseptabel for husholdningsforhold.
  5. Automatisk effektøkning når det oppdages forurensning.
  6. Informativ visning på kroppen.
  7. Talevarsler på russisk.
  8. Rimelig pris.

Når det gjelder ulempene, er det følgende kommentarer om støvsugeren:

1. Rullen tørker ikke på basen.
  2. Vasker ikke en smal stripe langs gulvlisten.
  3. Ikke i stand til å fjerne vanskelige flekker.
  4. Ikke egnet for rengjøring av tepper.
  5. Det er ingen full lokal garanti og service.

Alt i alt er dette en ganske god oppreist støvsuger for prisen. Selvfølgelig finnes det noen kritikker, men de fleste er typiske for lignende enheter. Etter min mening ville Neatsvor T30 være et godt valg hvis den koster 170 dollar eller mindre. Den har ikke mange konkurrenter i denne prisen, og gitt spesifikasjonene er den definitivt bedre enn de fleste.

Med det sagt vil jeg avslutte denne anmeldelsen. Hvis du har noen spørsmål, kan du stille dem i kommentarfeltet. God shopping. Ha det bra!

Én kommentar

Legg til en kommentar

E-postadressen din vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket *