Neatsvor T50: 17000 Pa, 180° vippevinkel, svamprulle for fjerning av flekker

Hallo til alle lesere av dette prosjektet! I denne anmeldelsen skal jeg se på den oppreistbare våt-/tørrstøvsugeren Neatsvor T50. Den oppdaterte modellen kan skryte av økt sugekraft på 17 000 Pa, en rulle plassert nærmere kanten, en 180-graders vippevinkel og en ekstra svamprulle for punktrengjøring. For et så omfattende sett med funksjoner må du betale mellom 150 og 200 dollar. Nedenfor vil jeg grundig teste Neatsvor T50, fremheve fordeler og ulemper basert på testresultatene, og deretter dele min personlige mening. La oss komme i gang!
Utstyr
Vaskestøvsugeren kom i en merkevareeske som denne:
Pakken inneholder hovedenheten, et avtakbart håndtak, en lade- og selvrensende base, en strømadapter, en erstatningsrulle, et rengjøringsverktøy, et ekstra HEPA-filter, en russiskspråklig bruksanvisning og en gavekonvolutt fra produsenten. Den inneholder et sett med merkeklistremerker, en nøkkelring og garantiinformasjon.
Ikke en dårlig pakke til en så budsjettvennlig pris, la oss gå videre!
Utseende
La oss ta en titt på designet til Neatsvor T50. Det er kjent. Rengjøringsmodulen er plassert nederst, mens tankene, displayet og kontrollhåndtaket er plassert ovenfor.
Rullen er forskjøvet i forhold til kanten av huset på den ene siden, noe som gir bedre rengjøring langs vegger og møbler. Rullens lås er imidlertid ganske bred, så det oppstår en blindsone.
Toppdekselet er avtakbart. Kulen holdes på plass med en knappformet lås på siden.
Støvsugeren leveres med en standard lovalse rett ut av esken, som andre våt-/tørrstøvsugere. En svampvalse som denne kan installeres i stedet. Ifølge produsenten er den bedre for å suge opp væsker og fjerne flekker.
Bak rullen er det en kam for å løsne floker i hår og pels, samt en skrape for å samle opp restvæske fra gulvet og et sugehull.
Skittenvannstanken rommer 450 ml. Den har et HEPA-filter. Det er ikke noe grovfilter. Vannnivået overvåkes av elektroniske sensorer. Renvannstanken rommer 680 ml.
Støvsugeren styres av knapper på håndtaket. Det er tre av dem: av/på, modusbryter og en vannstrømsjusteringsknapp, som også fungerer som selvrensende funksjon på basen.
Det er to driftsmoduser: standard og turbo. Du kan praktisk nok justere vannstrømmen manuelt med en separat knapp, slå på automatisk vannstrøm eller slå av vannstrømmen helt for å bruke væskesugmodus.
All informasjon vises på displayet. Med tanke på støvsugerens rimelige pris er den imidlertid ikke særlig godt designet. For det første er lysstyrken veldig svak. For det andre vises ikke batteriprosenten. Heldigvis er det en høy stemmemelding som gir informasjon om den valgte modusen og eventuelle feil som kan oppstå.
En annen viktig funksjon ved denne våt-/tørrstøvsugeren er dens 180-graders vippevinkel, som gjør at den kan rengjøre gulv under lave møbler. Høyden på kroppen når den ligger flatt på det høyeste punktet, som er håndtaket på skittenvannstanken, er omtrent 13,7 cm.
Når det gjelder basen, lader og rengjør våt-/tørrstøvsugeren bare rullen med vann. Det er ingen tørke- eller varmefunksjon, noe som ikke er ideelt for 2025.
Tekniske spesifikasjoner
Hovedkarakteristikker for Neatsvor T50, som oppgitt av produsenten:
- Batteri: Li-ion, 4000 mAh
- Strømforbruk: 180 W
- Sugekraft: opptil 17 000 Pa
- Driftstid: opptil 60 min
- Renvannstank: 680 ml
- Skittenvannstank: 450 ml
- Støynivå: 72–75 dB
Den økte batterikapasiteten og den økte sugekraften skiller seg ut her. Jeg testet personlig støynivået, som ligger mellom 75–76,5 dB. Etter min erfaring er støynivået litt høyere enn i lignende produkter.
Testing
En detaljert videoanmeldelse av Neatsvor T50, inkludert alle tester, er allerede utarbeidet og publisert på kanalen:
La oss komme til testene! Neatsvor T50 presterte bra under virkelige forhold. Den takler vanlig daglig rengjøring uten problemer – enten det er laminat eller fliser. Gulvet er rent og stripefritt etterpå, og så lenge du ikke overdriver vannet, vil det ikke skade delikate overflater.
Våt-/tørrstøvsugeren viste også sin evne til ikke bare å rengjøre gulv grundig, men også å suge opp søl og komplekse blandinger. I en test med en blanding av rått egg og mel forble overflaten ren og stripefri.
Dessuten håndterer Neatsvor T50 smuss pålitelig. Etter en omgang med rullen er det ingen striper eller smussrester igjen på gulvet – resultatene er utmerkede.
Dessuten, takket være rullen som strekker seg til kanten av karosseriet, er enheten i stand til å rengjøre smuss nærmere gulvlister og møbler. I virkeligheten er blindsonen ikke mer enn 10 mm, og i virkeligheten enda mindre.
Selv om de fleste lignende enheter har en blindsone på rundt 15–20 mm, har selskapets ingeniører fortsatt rom for forbedringer hvis de ønsker det.
Neatsvor T50 fungerte også bra på inntørkede flekker. Kaffe- og sausflekker ble fjernet uten bruk av vaskemidler – bare vann. Fullstendig fjerning tok omtrent 6 minutter, noe som er et godt resultat. Til sammenligning tar mange lignende produkter 8 til 10 minutter å fullføre den samme oppgaven. Forresten brukte jeg en skumrulle, og jeg fant ingen forskjell i effektivitet sammenlignet med en lorulle. Jeg er sikker på at skumrullen er lettere å fjerne flekker med, noe som tyder på at materialets praktiske anvendelighet er nøkkelen.
Våt-/tørrstøvsugeren kan også brukes til støvoppsamling. Det tar noen forsøk å plukke opp større partikler, men den klarer det. Nesten alt rusk samles opp fra stativet. Det er en liten blindsone i hjørnet, men det er et problem med de fleste lignende apparater.
Jeg sjekket også om kammen som var festet til rullen var effektiv til å fjerne floker fra hår og pels. Nei, håret floket seg rundt rullen, og kammen fjernet det ikke. For å være rettferdig nevner ikke reklamemateriellet effektiv hårfjerning.
Siden Neatsvor T50 er en våt-/tørrstøvsuger, er hovedformålet å rengjøre harde gulv. Den kan imidlertid også brukes til tepperens ved å slå av vanntilførselen, dvs. aktivere væskesugingsmodusen. I praksis leverer støvsugeren anstendige resultater: til tross for den myke valsestrukturen, plukker den effektivt opp dyrehår, hår og smått rusk fra tepper med kort lugg.
Denne våt-/tørrstøvsugeren er ikke egnet for tepper med høy eller luftig luv. På grunn av utformingen av rullen og sugesystemet kan den bare plukke opp rusk på overflaten, men ikke fjerne det fra dypet av luven. Dette bekreftes av testresultater: rengjøringseffektiviteten på slike tepper er betydelig lavere enn for konvensjonelle, oppreist tørrstøvsugere.
Det er også viktig å huske på at rullen og sugekanalen kan bli tette under tørrrens. Siden denne maskinen primært er designet for gulvrengjøring, er tørrsug mindre effektivt.
Etter alle testene ble våt-/tørrstøvsugerens selvrensende ytelse kontrollert. Etter å ha skrubbet bort gjenstridige flekker og smuss, så vi at svampfilteret var ganske skittent. Vi kjørte selvrensingssyklusen, og valsen var absolutt renere etterpå, men jeg vil ikke si at resultatet var utmerket. Flere selvrensende sykluser var nødvendig. I tillegg forble området bak valsen skittent.
Jeg sjekket selvrensende ytelse til lovalsen etter testing. Vi kan se at den også er skitten. Etter selvrensingen så loen bedre ut, men den var ikke helt ren, og noe hår forble flokete.
Og selv i hverdagen, etter daglig bruk, er området bak rullen dekket av pels.
Alt i alt har jeg noen spørsmål om selvrensingssystemet. Ingeniørene må forbedre systemet for at det skal kunne utføre jobben sin bedre.
Personlig mening
Neatsvor T50 oppreist våt-/tørrstøvsuger har blitt grundig anmeldt og testet. Jeg vil fremheve fordelene og ulempene jeg oppdaget, og deretter dele min personlige mening. Jeg likte følgende:
- Støvsugeren er i stand til å fjerne vanskelige flekker raskere enn sine analoger.
- Rullen strekker seg nærmere kanten av karosseriet for å rengjøre gulvet nærmere gulvlister og møbler.
- 180-graders vippevinkel lar deg rengjøre under møbler.
- Høy sugekraft, bedømt ut fra de oppgitte egenskapene.
- Kraften og vanntilførselen til valsen er justerbar. Det er praktisk nok en manuell vanntilførselsknapp.
- Høykvalitets avfallsinnsamling på harde overflater og tepper med kort lugg.
- Godt utstyr: det er et reservefilter og en erstatningsrulle.
- En separat svamprulle er også verdt å nevne. Den er mer praktisk og kan brukes til å suge opp væsker, ettersom den absorberer fuktighet bedre.
- Innebygd stemmeassistent.
- Tilgjengelighet av garanti og service.
Angående kommentarene ble følgende funnet:
- Selvrensingsfunksjonen til valsene på stasjonen trenger forbedring.
- Det er ingen funksjon for å tørke valsen etter selvrens.
- Det er fortsatt en blindsone mellom kanten av rullen og gulvlisten, selv om den er mindre enn med mange lignende produkter.
- Ikke-uttakbart batteri.
- Ikke egnet for rengjøring av tepper med middels luv.
- Det er ikke noe grovfilter for rengjøringsvæske i skittenvannstanken.
Generelt sett er noen av klagene vanlige for de fleste våt-/tørrstøvsugere, men denne modellen har også sine egne unike ulemper. Hvis disse ikke er kritiske for deg, og du leter etter en rimelig våt-/tørrstøvsuger med en 180-graders vippevinkel, bør du kanskje vurdere denne modellen.
Det er alt jeg har for nå. Hvis du har noen spørsmål, kan du stille dem i kommentarfeltet. God shopping, alle sammen. Ha det bra!