Dreame T30: En kraftig oppreist støvsuger med et komplett sett med tilbehør

Drømme T30Drømme T30

Dreame T30 støvsugeren, som koster omtrent 250–310 dollar (eller 300–380 dollar med valutakursen i skrivende stund), har en kraftig motor som leverer opptil 190 watt sugekraft. Den leveres også med et komplett sett med tilbehør og en smart automatisk modus som automatisk justerer sugekraften basert på smussnivået på gulvet og typen gulv. Nedenfor vil jeg teste Dreame T30 grundig, diskutere fordeler og ulemper, og deretter dele min mening om hvorvidt den er verdt å kjøpe. La oss komme i gang!

Utstyr

Støvsugeren kom i denne merkeesken:

Dreame T30-boksDreame T30-boks

Eske

Pakken inkluderer:

1. Hovedblokk.
  2. Forlengelsesrør.
  3. Grunnleggende gulvmunnstykke.
  4. Veggholder med festemidler.
  5. Strømadapter.
  6. Et tilbehør med motorisert børste for rengjøring av stoppede møbler og madrasser.
  7. Bøyelig kontakt.
  8. Kobling med fleksibel slange.
  9. Mykt børstehår.
  10. Fugemunnstykke.
  11. Feste med glidebørstehår.
  12. Bruksanvisning.
Dreame T30: UtstyrDreame T30: Utstyr

Utstyr

Settet er bra, det har alt nødvendig tilbehør for en fullstendig rengjøring.

Utseende

La oss nå ta en titt på designet til Dreame T30. La oss starte med hovedenheten. Støvsugeren slås av og på ved å trykke på en avtrekker. På enden er det et informativt display og to mekaniske knapper: én for å bytte driftsmodus og én for å låse av/på-knappen. Støvsugeren tilbyr automatisk, Eco-, standard- og Turbo-modus. Betjeningen er praktisk og kan gjøres med én hånd. I automatisk modus justerer Dreame T30 automatisk sugekraften avhengig av gulvtypen og hvor skittent det er.

Dreame T30: HovedenhetDreame T30: Hovedenhet

Hovedenhet og display

Batteriet er avtakbart, noe som er en flott funksjon. Den har en statusindikatorlampe. Håndtaket har en strømadapterport. Støvsugeren lades også på et veggfeste, noe som også er veldig praktisk.

Dreame T30: batteriDreame T30: batteri

Batteri

Støvbeholderen er helt avtakbar fra hovedenheten. Et HEPA-filter før motoren er installert i selve hovedenheten. Selve støvbeholderen tømmes enkelt med et knappetrykk. Rusk faller ut gjennom bunnen. Beholderen inneholder et filtreringssystem som består av et stofffilter, en syklon og et nettingfilter. I tillegg er et ekstra svampfilter synlig i avtrekksventilene. Totalt er det minst et 5-trinns filtreringssystem, noe som er et stort pluss!

Dreame T30: FiltreringssystemDreame T30: Filtreringssystem

Filtreringssystem

La oss se på hovedmunnstykket til gulvet. Det er det samme som Dreame V12 Pro, som vi testet tidligere. Toppen er av klar plast, slik at du visuelt kan vurdere valsens tilstand. Børsten har korte, stive børstehår. Denne designen har vist seg effektiv for rengjøring av tepper. Et ganske stort sugehull er plassert bak valsen. Rullelåsen er plassert på siden og fjernes enkelt for hånd. Ingen ekstra verktøy er nødvendig, noe som er et pluss. En annen interessant designfunksjon er kammen bak børsten. Den hjelper med å løse opp hår og pels fra valsen mens den roterer.

Dreame T30: HovedbørsteDreame T30: Hovedbørste

Hovedbørste

La oss ta en nærmere titt på tilleggsutstyret. En mini-turbobørste er inkludert for rengjøring av møbeltrekk. Den fjerner effektivt støv fra sofaer og madrasser. Fugemunnstykket er utstyrt med LED-lys, noe som gir grundigere rengjøring i svakt opplyste områder. Tilbehøret inkluderer en uttrekkbar børste og en standard myk børste.

Dreame T30: Ekstra tilbehørDreame T30: Ekstra tilbehør

Ekstra vedlegg

Veggfestet er også verdt å vurdere. Det lar deg lade støvsugeren uten å koble den direkte til laderen, noe som er veldig praktisk. Det lar deg også oppbevare det medfølgende tilbehøret.

Dreame T30: veggholderDreame T30: veggholder

Veggholder

Og det er ikke alt. Det er et deksel på toppen som kan fjernes for å installere en ekstra lademodul for et reservebatteri. Det selges separat. Dette lar deg lade to batterier samtidig, noe som forlenger Dreame T30s driftstid. Perfekt for rengjøring av store områder.

Alt tilbehør er utstyrt med mekaniske låser. Montering av støvsugeren er rask og enkel.

Det er bare to designproblemer: det er ingen bakgrunnsbelysning i hoveddysen, og det er ingen vertikal parkeringsfunksjon utenfor holderen. Men totalt sett er byggekvaliteten og designet utmerket. Støvsugeren er praktisk, stilig, og utseendet matcher prisklassen. Sammenlignet med samme Dreame V12 ProDenne modellen har et avtakbart batteri og en avtakbar støvsamler, noe som øker brukervennligheten betydelig.

Tekniske spesifikasjoner

Hovedegenskapene til Dreame T30, som oppgitt av produsenten, vises på skjermen:

• Strømforbruk 550 W.
  • Sugekraft opptil 190 aW.
  • Li-ion-batteri på 2900 mAh.
  • Støvsamler 600 ml.
  • Driftstid opptil 90 min.
  • Støynivå 72,5–83 dB.
  • Vekt når den er ferdig montert: 2,66 kg.

Jeg testet støynivået personlig og fant det til å ligge mellom 72,5 og 83 dB, avhengig av valgt effektnivå. Med tanke på den høye effekten er støynivået ganske akseptabelt.

Dreame T30: StøynivåDreame T30: Støynivå

Støynivå

Når det gjelder vekt, veier hovedenheten 1753 gram, forlengelsesrøret 203 gram, og hoveddysen veier 786 gram. Den komplette støvsugeren veier 2742 gram. Dette er en ganske standard vekt for en oppreist støvsuger. Tyngdepunktet er strategisk plassert lavt, noe som forhindrer tretthet i hendene under bruk.

Testing

En detaljert videoanmeldelse av Dreame T30, inkludert alle tester, er allerede utarbeidet og publisert på kanalen:

Åpningstider

Og til slutt, la oss gå videre til testene. La oss først sjekke Dreame T30s batterilevetid i Turbo-modus med hovedmunnstykket montert. Den klarte å kjøre i 12 minutter og 37 sekunder, mens produsenten bare hevder 7,5 minutter. Denne driftstiden er på nivå med de fleste lignende enheter. Jeg vil også påpeke at du kan kjøpe et ekstra batteri og lade det samtidig med støvsugeren på et veggfeste, noe som dobler driftstiden. I standardmodus varer batteriet også i omtrent 35 minutters bruk, mens i ECO-modus øker driftstiden til 90 minutter. Dette er viktig å vurdere.

Sugekraft

Når det gjelder sugekraft, selv i Eco-modus, klarte Dreame T30 å suge opp rusk fra et mellomrom på 10 mm. Så det er absolutt en kraftig oppreist støvsuger. Du trenger kanskje ikke å bruke Turbo-modus; medium effekt er mer enn nok til rengjøring.

SugekraftSugekraft

Sugekraft

Samle opp rusk på laminatgulv

La oss nå teste hvor godt Dreame T30 plukker opp gulvrester. Jeg strødde forskjellige typer rusk på laminatgulvet: hår, pels, korn og annet smått husholdningsavfall. Denne maskinen fungerte bra. Det er viktig å merke seg at den ikke har noen problemer med å plukke opp rusk langs gulvlister og i hjørner. Den plukker opp alt grundig. Valsen plukker knapt opp hår eller pels. Alt rusk samles opp i støvbeholderen.

Samle opp rusk på laminatgulvSamle opp rusk på laminatgulv

Samle opp rusk på laminatgulv

Tepperens

Det samme rusk og avfall var spredt på teppet, og Dreame T30 gjorde en like god jobb med å rengjøre teppet grundig.

TepperensTepperens

Tepperens

Bruk av ekstra vedlegg

Det er også verdt å merke seg at det komplette settet lar deg rengjøre en sofa, områder utenfor rekkevidden til hovedmunnstykket, og til og med innsiden av en bil. Og takket være den fleksible kontakten kan du til og med rengjøre under lave møbler. Alt i alt er denne støvsugeren egnet for en rekke bruksområder.

Bruk av ekstra vedleggBruk av ekstra vedlegg

Bruk av ekstra vedlegg

Rengjøring av støvsamleren

Til slutt skal jeg fortelle deg hvordan du rengjør støvbeholderen. Trykk på knappen, og alt rusk faller ut gjennom bunnen. Hår og pels kan sette seg fast i beholderen. I dette tilfellet kan du fjerne støvbeholderen helt, fjerne filtreringssystemet og tømme beholderen helt. Veldig praktisk.

Personlig mening

Den trådløse støvsugeren Dreame T30 har blitt grundig anmeldt og testet. Som alle Dreame-produkter har den stort sett gitt et positivt inntrykk. Basert på min erfaring med den og testingen av den, kan jeg trekke frem følgende fordeler og ulemper.

Jeg likte følgende:

1. Høy sugekraft.
  2. Høykvalitets avfallsinnsamling på alle overflater.
  3. Automatisk effektøkningsfunksjon.
  4. Informativ visning på kroppen.
  5. Stilig design.
  6. Ergonomisk design.
  7. Avtakbart batteri.
  8. Montering av svært høy kvalitet.
  9. Komplett sett med vedlegg.
  10. Godt filtreringssystem.

Når det gjelder ulemper, er det flere kommentarer om støvsugeren enn alvorlige ulemper. Nemlig:

1. Ingen vertikal parkering.
  2. Det er ingen bakgrunnsbelysning i hoveddysen.

Alt i alt har Dreame T30 stort sett fått positive anmeldelser. Utseendet er svært tiltalende, og byggekvaliteten er også imponerende. Dette gjelder ikke bare selve støvsugeren, men også alt det medfølgende tilbehøret. Hovedtilbehøret har ingen blindsoner og gjør en utmerket jobb med å plukke opp rusk, så jeg har ingen grunn til ikke å anbefale den. Definitivt en av de beste oppreiststøvsugerne for pengene!

Hvis du vil at jeg skal sammenligne Dreame T30 med søstermodellen Dreame V12 Pro, gi meg beskjed i kommentarfeltet. Det er forskjeller, og etter min mening er de betydelige.

Med dette sagt vil jeg avslutte denne anmeldelsen. God shopping. Ha det bra!

6 kommentarer

• Dmitrij

Takk for anmeldelsen.
    Sammenligningen er veldig interessant, fordi jeg velger mellom T30 og v12pro.

• Anton

God ettermiddag, vennligst gi råd om kriteriene:
    1) Bakgrunnsbelysning på hovedbørsten (for rengjøring under møbler der roboten ikke får plass)
    2) Turbobørste for møbler (for oppsamling av hundehår)
    3) Lading på stasjonen
    4) Demonterbar, vaskbar og lettkastet avfallsbeholder
    Hvilken støvsuger ville du anbefale?
    Kjøretid og høy effekt er ikke spesielt nødvendig, det er ingen tepper, og den kjøpes som en følgesvenn til en robot, mer for punktrengjøring på vanskelig tilgjengelige steder og for å fjerne hår fra en sofa.

• Maksim

Kan du fortelle meg om tilbehøret fra andre Dream-modeller er kompatible? Er det mulig å bruke hovedtilbehøret med bakgrunnsbelysningen samtidig som man beholder automatisk modus, og hvilken modell er det kompatibelt med?

Legg til en kommentar

E-postadressen din vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket *