Neatsvor T30: En prisvärd upprättstående dammsugare

Neatsvor T30 är en prisvärd upprättstående dammsugare. Med ett pris på mellan 175 och 210 euro, eller 185 och 225 dollar med nuvarande växelkurs, ligger den i mellanprisklassen. Trots sin ganska standarddesign har den en UV-lampa för ytdesinfektion och en automatisk effektökning när smuts upptäcks. Nedan kommer jag att testa Neatsvor T30 noggrant och sedan dela med mig av min åsikt om huruvida den är värd att köpa. Så, låt oss sätta igång!
Utrustning
Paketet inkluderar:
- Laddnings- och självrengörande bas för dammsugare med tillbehörshållare.
- Strömadapter.
- Rengöringsverktyg.
- Sexkantnyckel för att ta bort handtaget om det behövs.
- Bruksanvisning översatt till ryska.
Satsen är minimal. Reservdelar och inte ens ett rengöringsmedel från ett varumärke ingår.
Utseende
Nu ska vi titta på Neatsvor T30:s design. Den har en välbekant design och funktionsprincip. Låt oss börja med rengöringsmodulen. Det övre locket är avtagbart och avslöjar en rulle med mjuka, fluffiga borst. Ovanför rullen finns en serie munstycken för jämn vattenfördelning under drift. Bakom rullen finns en skrapa och en sugport.
Rullen sträcker sig inte ut till kanterna på golvet, så man kan säkert säga att det kommer att finnas en blind fläck längs golvlisten vid tvätt. En UV-lampa finns under rullen för ytdesinfektion. Jag kan inte utvärdera effektiviteten av denna lösning, men vi kan se att den aktiveras vid kontakt med golvet, vilket signaleras av en speciell sensor som sitter bredvid lampan.
Ovanför rengöringsmodulen finns en 800 ml smutsvattentank. Den innehåller ett HEPA-filter med ett nät, en flottör för att kontrollera vattennivån och ett grovfilter. Renvattentanken är ganska stor och rymmer 1000 ml. Ett nät för grovfiltrering är inbyggt i locket.
Det är bra att dammsugarens batteri är avtagbart. Detta förenklar bytesprocessen avsevärt och gör att du kan förlänga dess drifttid genom att köpa ett reservbatteri.
Höljet har en praktiskt placerad informativ display som visar batteriladdning, valt driftläge, effektnivå och servicemeddelanden.
Våt-/torrdammsugaren styrs med knappar på handtaget. Dessa knappar inkluderar ström på/av, växling mellan två driftlägen (automatiskt och maximalt), aktivering av UV-lampa och vattentillförsel på/av. Vid behov kan du stänga av vattentillförseln och använda dammsugaren för antingen flytande eller torr rengöring. I automatiskt läge justerar Neatsvor T30 automatiskt sugkraften när den upptäcker smuts eller vätskor på golvet.
Slutligen är det viktigt att nämna att Neatsvor T30 stöder röstmeddelanden på ryska. Du kan inaktivera dem genom att trycka på motsvarande knapp på enheten.
På tal om basen, så laddar och självrengör dammsugaren bara på den. Det finns inget sätt att torka rullen.
Sammantaget har Neatsvor T30:s design både styrkor och svagheter. Jag kommer att dela med mig av mina tankar om dessa när jag granskar resultaten.
Tekniska specifikationer
De viktigaste egenskaperna hos Neatsvor T30, enligt tillverkarens angivelser:
- Batteri: Litiumjon, 3800 mAh.
- Strömförbrukning: 255 W.
- Arbetstid: 15/45 min.
- Laddningstid upp till 240 minuter.
- Renvattentank: 1000 ml.
- Smutsvattentank: 800 ml.
- Ljudnivå: 74-77 dB.
- Vikt: 5,2 kg.
Jag vill framhäva den ökade batterikapaciteten, den långa batteritiden i normalt läge och de tillräckligt stora vattentankarna. Jag mätte personligen ljudnivån: 74-77 dB, något högre än tillverkarens specifikationer.
Testning
En detaljerad videorecension av Neatsvor T30, inklusive alla tester, har redan förberetts och publicerats på kanalen:
Och slutligen, låt oss gå vidare till testerna. Neatsvor T30 presterar bra vid daglig golvrengöring, både på trä- och kakelytor. Den lämnar inga ränder och skadar inte ömtåliga golv när den används korrekt.
Denna sladdlösa dammsugare kan inte bara användas för att rengöra golv utan även för att suga upp vätskor. Och precis som i mitt fall klarade den till och med det numera traditionella testet att suga upp en blandning av rått ägg och mjöl.
Neatsvor T30 kan också användas för att rengöra lätt intorkad smuts från golv. Som du kan se finns det inga märken eller ränder kvar. Golvet är helt rent.
Eftersom rullen inte sträcker sig ända ut till kanten av höljet, återstår en smal remsa på cirka 22 mm bredd. Detta är viktigt att ta hänsyn till.
Neatsvor T30 kämpar dock med svåra fläckar. Den lyckades ta bort kaffefläckar, men jag spenderade 13 minuter på att skrubba intorkade såsfläckar, vilket inte var tillräckligt med tid för att rengöra stativet helt. Den misslyckades med detta test.
Dessutom kan denna våt-/torrdammsugare även användas för kemtvätt. Den suger enkelt upp skräp av olika texturer från golvet. Det finns inga blinda fläckar längs golvlister eller i hörn; allt skräp samlas upp direkt från stativet. Det är ett plus!
Med tanke på att det här är en våt-/torrdammsugare är den inte praktisk för rengöring av mattor. Det är dock fortfarande möjligt om du inte tillsätter vatten i tanken eller använder våtläget, vilket helt enkelt dammsuger skräp utan att tillsätta vatten. Rullen, trots sin fluffiga konsistens, kan plocka upp djurhår, päls och annat skräp.
Skräp kan dock täppa till sughålet och blockera borsten, vilket var vad som hände under testningen, eftersom sugsystemet inte fungerar korrekt utan vatten. Sammantaget rekommenderar jag fortfarande att rengöra mattor med en vanlig upprättstående dammsugare, eller att anförtro denna uppgift till en robotdammsugare med lämplig design och kraft.
Det sista testet är att kontrollera självrengöringsprestanda efter alla tester. Locket är praktiskt taget rent efter självrengöring, liksom själva valsen. Det fanns dock en del fastklistrat mjöl och annan smuts kvar bakom valsen. Så självrengöringen är inte perfekt, men totalt sett är den tillräcklig för daglig användning. Under normala förhållanden presterar dammsugaren mycket bättre.
Personlig åsikt
Den upprättstående våt-/torrdammsugaren Neatsvor T30 har blivit noggrant granskad och testad. Jag kommer att dela med mig av mina tankar om den.
Jag gillade följande:
- Vattentankar med stor kapacitet.
- Avtagbart batteri.
- Ökad batterikapacitet och därmed längre driftstid.
- Kvaliteten på golvtvätten är ganska acceptabel för hushållsförhållanden.
- Automatisk effektökning vid förorening.
- Informativ display på kroppen.
- Röstmeddelanden på ryska.
- Rimligt pris.
När det gäller nackdelarna finns följande kommentarer om dammsugaren:
- Rullen torkar inte ut på basen.
- Tvättar inte en smal remsa längs golvlisten.
- Kan inte ta bort svåra fläckar.
- Ej lämplig för rengöring av mattor.
- Det finns ingen fullständig lokal garanti och service.
Sammantaget är detta en ganska bra upprättstående dammsugare för priset. Naturligtvis finns det en del kritik, men de flesta är typiska för liknande apparater. Enligt min mening skulle Neatsvor T30 vara ett bra val om priset var 170 euro eller mindre. Den har inte många konkurrenter i det priset, och med tanke på dess specifikationer är den definitivt bättre än de flesta.
Med det sagt vill jag avsluta den här recensionen. Om du har några frågor, ställ dem gärna i kommentarerna. Trevlig shopping. Hej då!

Nu har Neatsvor T30 några överraskningar som väntar på dig :))