Neatsvor T35: En mattvänlig upprättstående dammsugare

Den upprättstående våt-/torrdammsugaren Neatsvor T35 har, förutom självrengöring och golvtvätt, ett automatiskt effektboostläge, en UV-lampa för ytdesinfektion och, framför allt, en utbytbar rulle för kemtvätt, inklusive mattrengöring. I skrivande stund ligger priset mellan 190-220 euro, vilket generellt sett är rimligt för den här typen av enhet. Nedan kommer jag att testa Neatsvor T35 noggrant, lyfta fram dess för- och nackdelar och sedan uttrycka min åsikt om huruvida denna våt-/torrdammsugare är värd att köpa. Så, låt oss sätta igång!
Utrustning
Dammsugaren kom i en märkesförpackning som denna:
Den innehåller:
- Avtagbart handtag.
- Smutsig vattentank.
- Ren vattentank.
- Bas för laddning och självrengöring av dammsugaren.
- Hållare för tillbehör till basen.
- Strömadapter.
- Utbytbar silikonrulle.
- Dammsugare rengöringsborste.
- Sexkantsnyckel för att ta bort handtaget.
- Dokumentation för dammsugaren.
- Nyckelring med märke som present.
Satsen är standard. Inga reservdelar ingår. Det är dock ett plus att en reservrulle medföljer.
Utseende
Låt oss nu titta på designen av Neatsvor T35. Den har en standarddesign: en rengöringsmodul baserad på en rulle, en smutsvattentank, en renvattentank, en display och ett handtag med kontrollknappar.
Rengöringsmodulens lock är avtagbart. Rullen är tillverkad av mjuka borst och har en välbekant design. Vatten tillförs rullen genom åtta munstycken. En skrapa för att samla upp kvarvarande vätska och en sugport finns undertill.
Den utbytbara silikonrullen är lämplig för kemtvätt och mattvätt. Den drar till sig färre hårstrån och djurhår och är bättre på att plocka upp större skräp. Du kommer dock inte att kunna rengöra golv med silikonrullen installerad.
Jag vill också påpeka att det finns en blind fläck på båda sidor om rullen mot kanten av karossen, vars bredd kommer att testas.
Bakom rullen sitter en UV-lampa. Den tänds när munstycket vidrör golvet, vilket signaleras av en speciell sensor som sitter bredvid lampan.
Ovanför rengöringsmodulen finns en 800 ml smutsvattentank. Inuti finns ett HEPA-filter med nätgaller, en flottör för att kontrollera vattennivån och ett grovfilter.
Renvattentanken är ganska stor och rymmer 1000 ml. Locket har ett inbyggt nät för grovfiltrering av vätska.
Våt-/torrdammsugaren styrs med knappar på handtaget. Dessa knappar inkluderar ström på/av, växling mellan två driftlägen (automatiskt och maximalt), tändning av UV-lampan och vattentillförseln.
All information visas på den informativa displayen. I automatiskt läge justerar Neatsvor T35 automatiskt sugkraften när den upptäcker smuts och vätskor på golvet.
Slutligen är det viktigt att nämna att denna dammsugare stöder röstmeddelanden på ryska. Du kan inaktivera dem genom att trycka på motsvarande knapp på enheten.
På tal om basen, så laddar och självrengör dammsugaren bara på den. Det finns inget sätt att torka rullen.
Sammantaget har Neatsvor T35:s design både styrkor och svagheter. Jag kommer att dela med mig av mina tankar om dessa när jag granskar resultaten.
Tekniska specifikationer
Huvudegenskaper hos Neatsvor T35, enligt tillverkarens angivelse:
- Batteri: Litiumjon, 4000 mAh.
- Strömförbrukning: 135 W.
- Arbetstid: 15/45 min.
- Laddningstid upp till 240 minuter.
- Renvattentank: 1000 ml.
- Smutsvattentank: 800 ml.
- Ljudnivå: 76-82,5 dB.
- Vikt: 5,2 kg.
Jag vill framhäva den ökade batterikapaciteten, den långa drifttiden i normalt läge och de tillräckligt stora vattentankarna. Ljudnivån mättes personligen och varierade mellan 76 och 82,5 dB. Dammsugaren är något högre än liknande modeller, men inte alarmerande för den här typen av utrustning.
Testning
Och slutligen, låt oss gå vidare till testerna. En detaljerad videorecension av Neatsvor T35, inklusive alla tester, har redan förberetts och publicerats på kanalen:
Neatsvor T35 fungerar bra för daglig golvrengöring, både på trä- och kakelytor. Den lämnar inga ränder och skadar inte ömtåliga golv när den används korrekt.
Denna sladdlösa dammsugare kan inte bara användas för att rengöra golv utan även för att suga upp vätskor. Och precis som i mitt fall klarade den till och med det numera traditionella testet att suga upp en blandning av rått ägg och mjöl.
Neatsvor T35 kan också användas för att rengöra lätt intorkad smuts från golv. Som du kan se finns det inga märken eller ränder kvar. Golvet är helt rent.
Eftersom rullen inte sträcker sig ända ut till kanten av höljet, återstår en smal remsa på cirka 18 mm bredd. Detta är viktigt att ta hänsyn till.
Denna dammsugare tog till och med bort envisa, intorkade kaffe- och såsfläckar. Precis som med liknande dammsugare tog det lite tid att ta bort såsfläckarna. För att vara exakt tog det 8 minuter att ta bort fläcken. Detta är något bättre än de flesta budget- till mellanprisdammsugare, som vanligtvis tar bort liknande fläckar på 10 minuter. Dessutom användes inget tvättmedel, eftersom tillverkaren inte inkluderar något.
Dessutom kan denna våt-/torrdammsugare även användas för kemtvätt. I det här testet installerade jag en silikonrulle. Den plockar enkelt upp olika typer av skräp från golvet. Det finns inga blinda fläckar längs golvlister eller i hörn; allt skräp samlas upp direkt från stativet. Det är ett plus!
Mattor kan också rengöras med denna dammsugare, både kortluggiga mattor och fluffiga mattor.
Silikonrullen fångar inte hår och ludd, utan leder allt skräp ner i smutsvattentanken. Skräpet i sig kan dock täppa till sugporten, eftersom sugsystemet inte fungerar korrekt utan vatten. Sammantaget är det möjligt att rengöra mattor med Neatsvor T35, men det är inte det bästa alternativet.
Det sista testet är att kontrollera självrengöringskvaliteten efter alla tester.
Locket var praktiskt taget rent efter självrengöringen, liksom själva rollerballen. Det fanns i princip ingen smuts bakom rollerballen. Så självrengöringen är i nivå med liknande produkter, och totalt sett är den tillräcklig för daglig användning.
Personlig åsikt
Den upprättstående våt-/torrdammsugaren Neatsvor T35 har blivit noggrant granskad och testad. Jag kommer att dela med mig av mina tankar om den.
Jag gillade följande:
- Stora vattentankar innebär att du behöver tömma ut smutsigt vatten och fylla på med rent vatten mer sällan under rengöringen.
- Lämplig för rengöring av mattor tack vare den medföljande silikonrullen.
- Kvaliteten på golvtvätten är ganska acceptabel för hushållsförhållanden.
- Kan ta bort även de svåraste fläckarna.
- Ökad batterikapacitet och därmed längre driftstid.
- Automatisk effektökning vid förorening.
- Informativ display på kroppen.
- Röstmeddelanden på ryska.
Jag kan inte riktigt påpeka närvaron av en UV-lampa som en fördel, eftersom jag inte har något sätt att testa dess effektivitet. Men för många kan det vara ett plus.
När det gäller nackdelarna finns följande kommentarer om dammsugaren:
- Rullen torkar inte ut på basen.
- Ej avtagbart batteri.
- Tvättar inte en smal remsa längs golvlisten.
Sammantaget är detta en ganska bra våt-/torrdammsugare för priset. Naturligtvis finns det en del kritik, men de flesta är typiska för liknande apparater, särskilt i prisklassen under 200 euro. Därför har jag inga övertygande skäl att inte rekommendera denna våt-/torrdammsugare.
Med det sagt vill jag avsluta den här recensionen. Om du har några frågor, ställ dem gärna i kommentarerna. Trevlig shopping. Hej då!